Additionally, paste this code immediately after the opening tag: hoogtemeters oefenen en ervaren in zuid limburg - Forum Wereldfietser

hoogtemeters oefenen en ervaren in zuid limburg

Beste plezier fietsers, bij deze kondig ik een 3 daagse fietstour aan , met steeds het NTKC terrein te Sint Geertruid , als vertrekpunt. Sint Geertruid ligt op 10 km afstand van het NS station in Maastricht. We fietsen dan op vrijdag 4, zaterdag 5 en zondag 6 april 2025 een ronde, zonder bagage, met mag ook ;) , in de heuvels van dat gebied. Iedere dag natuurlijk een andere route, die ik t.z.t. op gpx aanlever. Het zal gaan om rondes van gemiddeld 60 km en een 600 hoogtemeters (hm). Exact kan ik dat nu niet zeggen maar dat is mijn streven. We fietsen samen, wachten op elkaar, daar waar het goed uitkomt, meestal bovenaan de "beklimming". Het gaat zeker niet om de prestatie maar om de ervaring die je kunt opdoen. We kunnen kamperen op het prachtige NTKC terrein de Heerkuil. Voor leden kost dat 4,50 euro per nacht en voor niet leden 9 euro. Je mag zelf kiezen of je 1, 2 of 3 dagen meedoet. Zelf zal ik aanwezig zijn vanaf de donderdag namiddag, omdat ik op 45km afstand woon en dat niet ook nog eens op vrijdag ga fietsen. Koken en boodschappen doe je zelfstandig, kleine winkels zijn in de buurt, voor grote winkels moet je terug naar Maastricht. Op de vrijdag houd ik er rekening mee dat je eventueel nog naar het zuiden moet reizen en dus starten we rond 12.00 uur. Zaterdag en zondag zou ik zeggen starten om 10.00 uur.
Wie heeft er zin ? Ik hoor het graag.
groet Jos
Nu ken ik dat gebied wel een beetje en ik denk dat het nog lastig wordt om op een lengte van 60km "maar" 600 hoogtemeters te maken als je ook veel heuvels wilt beklimmen (en de mooiste kant van Limburg wilt zien). Zelfs op een "zo vlak mogelijke" route zit je al snel aan de 400-500 hoogtemeters op die afstand.
Mooi plan en ik heb wel interesse om mee te fietsen incl partner.
Had al op de website gekeken maar zie dat deze tocht nog niet onder activiteiten is opgenomen?

Gr Johan
Ik fiets bijna wekelijks 50/60 km , soms iets meer en soms iets minder (in zuid limburg) en dan kom ik op 500/600 hm en dat is een pittige tocht, maar ook weer niet te zwaar voor de fietser met een redelijk goede conditie, want dat is wel nodig. En het gaat om het oefenen en ervaren.
Terra schreef:
di 07 jan, 2025 20:54
Had al op de website gekeken maar zie dat deze tocht nog niet onder activiteiten is opgenomen?
Dat klopt, het is geen verenigingsactiviteit.

Mooi plan, Jos. Ik weet nog niet of ik dan in het land ben, dus ik hou het nog even in gedachten.
Leuk, zo’n “trainingskampje”. Ik ben geen klimmer, dus ga het ervaren.
. ik ben erbij. Kan ik het beste zelf de camping reserveren?
OtOnWheels schreef:
wo 08 jan, 2025 20:05
Leuk, zo’n “trainingskampje”. Ik ben geen klimmer, dus ga het ervaren.
. ik ben erbij. Kan ik het beste zelf de camping reserveren?
Reserveren kan niet en is niet nodig, altijd plek. Wanneer je geen lid bent ben je mijn gast of gast van een ander lid die er wellicht ook zullen zijn. Ik schrijf je op mijn lijstje van deelnemers, daarmee krijg ik een beeld van het aantal deelnemers.
Leuk initiatief. Ik doe graag mee, mits het dat weekeinde droog blijft.
Ik doe ook mee. Mits het droog blijf. Heb vorig jaar voor het eerst op die camping gestaan en de omgeving is heel mooi.

Mario
Aanvullende informatie : de route gaat hoofdzakelijk over verhard terrein. Op vrijdag zal het op de gekozen weggetjes rustig zijn. In het weekend, zat/zond. tref je zeker wielertoeristen aan.