Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietscaravans voor vrije vogels - Forum Wereldfietser

Fietscaravans voor vrije vogels

De Fietsersbond heeft een leuk artikel over “ Fietscaravans voor vrije vogels” gepubliceerd. Inspiratie voor 2025?
https://www.fietsersbond.nl/nieuws/13-v ... scaravans/
IMG_5183.png
Grappig ding. Niet voor mij. Met zo'n "caravan" vang je behoorlijk veel wind denk ik.
Amai, niet wéér een stuk over fietscaravans.... :roll:
Fytsreizger schreef:
do 26 dec, 2024 10:20
Grappig ding. Niet voor mij. Met zo'n "caravan" vang je behoorlijk veel wind denk ik.
De 1-persoons Modyplast fietscaravan is er voor gewone paden en voor ruig terrein. Laag en gestroomlijnd, wat onderweg heel fijn is. Modyplast maakt normaal raceauto’s, dus dat stroomlijnen is het bedrijf wel toevertrouwd.
IMG_5186.png
Om dat modyplast nou als voorbeeld te nemen; dat wekt sterk de indruk niet meer te bestaan.
Ik vraag mij altijd af wie nu echt de doelgroep is voor deze caravans. Echte wereldreizigers nemen zoiets tocht niet.

Wij zelf gaan bijvoorbeeld op vakantie met een bakfiets en een gewone fiets met fietskar. Er zijn toch al meermaals momenten geweest dat we blij waren dat onze vervoersmiddelen niet breder of langer waren. Met zo'n caravan moet je toch al heel goed weten op welke wegen je terecht komt.
Shorttrack schreef:
do 26 dec, 2024 21:58
Ik vraag mij altijd af wie nu echt de doelgroep is voor deze caravans. Echte wereldreizigers nemen zoiets tocht niet.

Wij zelf gaan bijvoorbeeld op vakantie met een bakfiets en een gewone fiets met fietskar. Er zijn toch al meermaals momenten geweest dat we blij waren dat onze vervoersmiddelen niet breder of langer waren. Met zo'n caravan moet je toch al heel goed weten op welke wegen je terecht komt.
Ik denk een beetje in de categorie fietsers met e-bike en een hond op pad, korte etappes in Nederland. Voor dat soort werk misschien nog best een prima oplossing.
Berger schreef:
vr 27 dec, 2024 09:43
Shorttrack schreef:
do 26 dec, 2024 21:58
Ik denk een beetje in de categorie fietsers met e-bike en een hond op pad, korte etappes in Nederland.

Die boeken gewoon een Fletchertje voor die 3 nachten per jaar dat ze op pad zijn.
Deze fietser kwam ik tegen aan de zuid franse kust. Trok een hoop aandacht en heeft een eigen site: https://larosalotte.com/actualite/

Bijlagen

Peter_m schreef:
za 28 dec, 2024 11:57
Deze fietser kwam ik tegen aan de zuid franse kust. Trok een hoop aandacht...
Ik probeer me voor te stellen hoe die de Ventoux opgaat/afgaat, maar het lukt me niet. :shock:
Aniphys schreef:
Peter_m schreef:
za 28 dec, 2024 11:57
Deze fietser kwam ik tegen aan de zuid franse kust. Trok een hoop aandacht...
Ik probeer me voor te stellen hoe die de Ventoux opgaat/afgaat, maar het lukt me niet. :shock:
De Ventoux is misschien nog te doen!
Wat dacht je van een "voies vertes" met alle hekjes en paaltjes, :roll:
... Of wat dacht je van deelnemen aan Sur terre, sur mer et en vol? Dat is namelijk de plek waar je zo'n gevaarte zou verwachten.
Als ik er eentje zie, dan is dat meestal iemand die er ook in leeft en dus geen huis meer heeft.

Het is ook nogal wat om thuis ergens te parkeren in de tussentijd. Een caravan van een auto is natuurlijk nog veel groter, dat wel.
Niet mijn Youtube-kanaal, maar deze meneer heeft een leuke ontmoeting gehad met ...

Kijken vanaf 01:54 ... (je mag ook gans zijn video bekijken - video in het vlaams :D )

https://www.youtube.com/watch?v=dIzz0r7 ... L&index=30
Veel impulsaankopen lijkt me.
Kwam er in november 2 tegen op MP en toonde interesse voor de juiste prijs.
Helaas ben ik er met beide niet uitgekomen.
Als fietskar freak leek het mij leuk om dit eens te gaan proberen maar lijkt me wel een blok aan het been.
Denk dat je regelmatig je route moet aanpassen door paaltjes/ hekjes.

gr. Robert