Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Crankstel breder dan trapas op Koga - Forum Wereldfietser

Crankstel breder dan trapas op Koga

Hallo,

Ik heb een Koga met hollowtech 2 waar ik een nieuwe crankstel heb geplaatst. Nu lijkt het alsof het crankstel een beetje breder is dan de trapas. Er zit al een spacer aan de kant van de tandwielen. Hoe kan ik dit nu oplossen? Nog een spacer plaatsen?
Bij elk crankstel hoor een aanbevolen breedte van de trapas. Even opzoeken voor je nieuwe trapas en de oude opmeten dus.
Je hebt 3 opvulringen nodig bij het plaatsen van je crankstel
Ik weet even niet meer of er 2 links 1 rechts of 1 links 2 rechts moeten
En het is te koud om te gaan kijken.
Maar shimano techdocs kan je dat wel vertellen
Dit zegt Shimano over montage en tussenringen:
Screenshot 2024-12-03 120758.png
gios schreef:
di 03 dec, 2024 09:35
Bij elk crankstel hoor een aanbevolen breedte van de trapas. Even opzoeken voor je nieuwe trapas en de oude opmeten dus.
De vraag gaat over Hollowtech 2 ("buitenboordlagers") dus dan is dit niet van toepassing :wink:

Ruud-H schreef:
di 03 dec, 2024 12:11
Dit zegt Shimano over montage en tussenringen:
Screenshot 2024-12-03 120758.png
Inderdaad. Als je frame een 68mm bracketpot heeft moet je 3 spacers van ieder 2,5mm monteren.
Is je bb 73mm, dan maar ééntje.
Het is idd een spatie van 2,5 mm. Zal een spacer bestellen. Bedankt!
Shrek schreef:
wo 04 dec, 2024 10:30
gios schreef:
di 03 dec, 2024 09:35
De vraag gaat over Hollowtech 2 ("buitenboordlagers") dus dan is dit niet van toepassing :wink:
Oepsie, overheen gelezen :oops: