Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Fietsbroek met zeem heren - Forum Wereldfietser

Fietsbroek met zeem heren

De zeem van Mijn huidige fietsbroek met zeem Assos en Rogelli zijn te dun geworden voor meerdaagse lange afstand fietstochten.

In mijn zoektocht zie ik door de bomen het bos niet meer behalve dat de prijzen van Assos de pan zijn uitgestegen de broek beviel mij heel erg goed maar het gun effect is weg bij dit soort prijzen. De rogelli was duidelijk van mindere kwaliteit de bovenste laag stif over de zeem ging al snel schuiven.

Met Het eindeloos bestuderen en vergelijken van alle marketing verhalen bij die productbeschrijvingen ga ik er niet uitkomen.
Wellicht heeft iemand een pragmatische tip of advies? Het gaat dus om toerfietsen 5 a 6 uur per dag 14 a 30 dagen achtereen.
Twee verschillende, met de naden/afschedingen op verschillende plaatsen. En ik zweer bij broeken met bretels, me mijn buik rolt de boord anders naar beneden.
Idd met bretels en voor mij is persoonlijk is Sportful het merk …..beste zeem tot nu toe maar ze hebben vast meerdere diktes.
Ik vind Assos ook slecht…voor mij nooit meer…

Ik heb ook een broek van Agu met een wat dikkere zeem en voldoet ook prima….

Blijft persoonlijk allemaal…

Gr ej
De zeem is bijna net zo persoonlijk als je zadel. Ben het wel eens met voorgaande posters dat het beter is om verschillende typen mee te nemen op reis, zodat de naden niet overal hetzelfde zit.

Ik heb ook een voorkeur voor broek met bretels, blijft stuk beter zitten.
Hier ook met bretels en ik neem op fietsvakantie 2 of 3 fietsbroeken mee, iets ander model ivm irritatie.
Erg persoonlijk en dat maakt het best lastig.
Heb bij een webwinkel 'voor de future' aantal gekocht, een aantal mag je eerst 14 dagen proberen en anders gebruikt en kosteloos retourneren. Zo ook met schoenen etc. Best handig.
Mijn favoriete fietsbroek is al 8 jaar van www.redwhite.cc . Ik heb er een paar, bij meerdaagse tochten gaan er zeker 2 mee. Een paar andere van Assos omdat afwisselen wel zo fijn is. Als ik thuis een dagje ga fietsen neem ik altijd de RedWhite. In combinatie met een leren zadel is het zo comfortabel dat ik nooit aan mijn achterwerk denk, geen enkel pijntje.
Alvast dank voor reacties ik begrijp ook dat het verlossende antwoord van mijzelf zal moeten komen.

Mijn eerste renbroek 1980 was van wolachtig materiaal met een echte zeem waarmee je de ramen lapt die erin genaaid was...ligt nog in de mijn museumkast..

Niet dat ik nostalgisch achteruit kijk maar die marketing onzin om je 200 euro af te trochelen stuit mij tegen de borst.

Zal naar redwhite en sportful kijken
Ik heb heel wat fietsbroeken versleten en het zoeken naar een nieuwe is altijd weer een puzzel. Blind varen op het merk en model dat de vorige keer zo lekker zat geeft bij mij zelden het gewenste resultaat omdat elke keer de fabrikant wel weer iets veranderd lijkt te hebben. Begin met een merk/model waar je goede ervaring mee hebt en wat jouw voorkeur heeft, dikke of dunne en grote of kleine zeem. Heb je last van naden en dat soort dingen.
Succes.
Hier groot fan van de Assos-broeken (nog wel van voor de laatste prijsstijgingen. Naast de zeem vind ik vooral de zeer elastische bretels erg comfortabel (en handig bij een sanitaire stop) en misschien dat tegenwoordig meer merken die hebben. De Mille-lijn is overigens nog wel - relatief - betaalbaar en biedt veel voor het geld.
En Assos heeft volgens mij ook nog steeds een goede broek zonder bretels (wat niet veel meer voorkomt)

Futurumshop eigen merk schijnen een goede prijs-kwaliteitsverhouding te hebben, dat kan ook interessant zijn.
Futurum inderdaad al was het maar om de mogelijkheid om te passen en te gebruiken, Die Assos zonder bretels zit bij mij van geen meter, mogelijk omdat ik geen bier-spoiler heb want juist aan de buikkant zit die nogal los. Momenteel broeken met nog maar een hele dunne zeem omdat ik die op de ligfiets toch ook eigenlijk niet nodig heb.
dank voor reacties en futurum is vanwege proberen een goede optie alhoewel je pas kan oordelen na een flink aantal kilometers blij te constateren dat ik niet de enige ben die "worstel met deze materie" soms is er geen andere keus dan gewoon springen in het diepe luctor et emergo
AGU heeft als bedrijf een tweede leven gekregen of een derde.
Hun broeken zijn niet de duurste. Ik heb er twee die prima bevallen.
Maar zoals aangegeven is geen bips hetzelfde en de keuze voor een broek net zo persoonlijk als de keuze voor een zadel.
ik heb veel geprobeerd en blijf wel tevreden met bioracer. Op zale-online kan je tegen flinke reductie bioracer kopen. Eigen merk is ook bioracer. En verder blijft het superpersoonlijk :)
robgru schreef:
zo 24 nov, 2024 17:27
De zeem van Mijn huidige fietsbroek met zeem Assos en Rogelli zijn te dun geworden voor meerdaagse lange afstand fietstochten.
(...)
Wellicht heeft iemand een pragmatische tip of advies?
Bijna off topic: ik fiets nu al enige tijd met een naadloze boxer short van Uniqlo op een goed ingereden Brooks B17.
https://www.uniqlo.com/nl/en/products/E456710-000/00

Dat bevalt mij veel beter dan alle eerdere zeembroeken maar ook ik denk dat dat allemaal heel persoonlijk is.
-arnout- schreef:
di 26 nov, 2024 20:38
robgru schreef:
(...)
Bijna off topic: ik fiets nu al enige tijd met een naadloze boxer short van Uniqlo op een goed ingereden Brooks B17.

Dat bevalt mij veel beter dan alle eerdere zeembroeken maar ook ik denk dat dat allemaal heel persoonlijk is.
Dank voor 12 euro is het het proberen waard, maar werkt dit ook op lange ritten dagen achter elkaar ik heb ook een goed ingereden Brooks B17 :wink: ..?
robgru schreef:
wo 27 nov, 2024 20:25
-arnout- schreef:
di 26 nov, 2024 20:38
robgru schreef:
(...)

Dank voor 12 euro is het het proberen waard, maar werkt dit ook op lange ritten dagen achter elkaar ik heb ook een goed ingereden Brooks B17 :wink: ..?
Bij mij eigenlijk wel, hoewel ik toch voor de zekerheid altijd ook nog een onderbroek met dunne zeem mee heb (Pearl Izumi Men versa Liner). Die heb ik zelden meer aan en dan valt mij op dat de zeembroek veel broeieriger aanvoelt dan een Uniqlo, sneller vies wordt en moeilijker te wassen is. Alles is persoonlijk maar die Uniqlo's zijn zeker het proberen waard. Overigens draagt de verende zadelpen van Redshift ook flink bij aan het uithoudingsvermogen van mijn zitbotjes.
Ik heb een vergelijkbare ervaring als -arnout-, zij het dat ik de hardloopboxers van de Decathlon gebruik, ongeveer gelijk geprijsd volgens mij. Ik fietste er mee naar Rome, en afgelopen jaar zo'n 2000 km door België en Frankrijk. Juist dat broeierige van die zeembroeken was voor mij een reden om het eens zonder te proberen. Eerst korte ritjes in de buurt, en geleidelijk aan steeds verder. Ik heb ook een goed ingereden leren zadel (GB Vars), dat is misschien wel een voorwaarde. Ik heb er inmiddels wel zoveel vertrouwen in dat ik ook geen zeembroek als backup meeneem.
PeterVanRijn schreef:
wo 27 nov, 2024 23:25
Ik heb een vergelijkbare ervaring als -arnout-, zij het dat ik de hardloopboxers van de Decathlon gebruik, ongeveer gelijk geprijsd volgens mij. Ik fietste er mee naar Rome, en afgelopen jaar zo'n 2000 km door België en Frankrijk. Juist dat broeierige van die zeembroeken was voor mij een reden om het eens zonder te proberen. Eerst korte ritjes in de buurt, en geleidelijk aan steeds verder. Ik heb ook een goed ingereden leren zadel (GB Vars), dat is misschien wel een voorwaarde. Ik heb er inmiddels wel zoveel vertrouwen in dat ik ook geen zeembroek als backup meeneem.
beste Peter,
Dank voor het delen van je ervaring. Ben ook naar Rome gefietst met zeem broeken Assos duur en Rogelli 70 euro ik had toch wat last van irritatie/jeuk in de bilnaad duurde wel een week thuis voordat ik dat gevoel kwijt was het was warm in Italie en wellicht is dat broeierige waar jullie het over hebben de oorzaak.
omdat ik tot de conclusie gekomen ben dat het toch een beetje trial and error is heb ik gisteren 2 renbroeken gekocht waarvan 1 Rogelli met ongeveer zelfde zeem wat uitverkoop maar ik ga zeker ook zo'n hardloop neem aan deze https://www.decathlon.nl/p/naadloze-box ... R-p-172962 proberen. Mijn eerste renbroek 1981 was een wolachtige broek met een echte ramenzeem die er in genaaid was, daar werd ook de toer de France mee gereden dus zon verende laag is niet perse noodzakelijk, die boxershorts zijn er ook in Merino wol 60% wellicht nog comfortabeler ?
robgru schreef:
vr 29 nov, 2024 15:49
die boxershorts zijn er ook in Merino wol 60% wellicht nog comfortabeler ?
Inge die hier in het verleden actief was op het forum was daar erg enthousiast over. Zij gebruikte merino-boxers van Ortovox, die vond ik tot nu toe te prijzig, maar wellicht zwicht ik nog eens. :-)
robgru schreef:
vr 29 nov, 2024 15:49
(...) Mijn eerste renbroek 1981 was een wolachtige broek met een echte ramenzeem die er in genaaid was, daar werd ook de toer de France mee gereden dus zon verende laag is niet perse noodzakelijk, die boxershorts zijn er ook in Merino wol 60% wellicht nog comfortabeler ?
Hoewel ik er vroeger nooit mee heb gereden is de wollen broek met echte zeem mijn favoriete keuze op de racefiets. In combinatie met een glad leren zadel heb ik daar nog nooit problemen mee gehad:

Afbeelding

Op vakantie gebruik ik sowieso geen fietsbroeken meer. Heb wel verschillende gekocht en geprobeerd, maar naast de niet onaanzienlijke sartoriale tekortkomingen vind ik ook die luier buitengewoon onprettig om op te zitten en mee te lopen.

Tegenwoordig gebruik ik gewone HEMA-onderbroeken zonder naden op de onhandige plekken (boxers met korte pijpjes) en gewone shorts (of jeans als het koud is).
Voorwaarde is wel - denk ik - een glad leren zadel. Dat scheelt vermoedelijk veel wrijving en vocht.

Afbeelding