Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1782 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35877 berichten
De volgende:
mannen.jpg
Veel auto's met de K op de nummerplaten, dus de Fernsehturm Colonius in Köln.
Streetview even opzoeken:
https://www.google.nl/maps/@50.9529929, ... FQAw%3D%3D
De drie rode letters van Telekom aan het ombouwsel hangen op verschillende afstanden van elkaar, kostte me wel wat tijd om van daaruit een lijn te trekken.
En weer heeft Martin het als eerste goed geraden! Beurt naar Martin.
Zelfs zonder de Duitse nummerplaten kan ik aan de blauwe wegnummers rechts ook zien dat dit in ons buurland is genomen. Heb gecontroleerd op de Wikipedia-lijst met „Fernsehtürme Deutschland" (waarbij de Berlijnse „Spargel" wel erg prominent in beeld kwam) en Köln als bewijs gevonden. Niet moeilijk, toch?
Hier is de volgende: (en het is, recht achter mij, slechts twee blokken van waar ik heb overnacht)
20241017_164857.jpg
(er is alleen Streetview achter de geparkeerde auto's)
Aan nummerbord auto s denk ik dan meteen aan Leipzig. Daar jeugdherberg gezocht en dan sta je volgens mij naar dit gebouw te kijken:
https://www.google.nl/maps/@51.3538465, ... FQAw%3D%3D
Sehr gut, de Kohlweg in noord-oost Leipzig.
De Jugendherberge van Leipzig is een echt DDR-flatgebouw, waarbij in grote ruimtes zoals de Speiseraum, de wanden tussen de woningen zijn doorgebroken.
485 JH Leipzig.jpg
20241017_181935.jpg
Ik ben in 1991 ook per fiets in Leipzig geweest en daar overnacht, dat was een mooie villa aan de Käthe Kollwitzstraße 62. Jammer dat die als JH opgeheven is. Vreemde gewaarwording, ik zag mezelf daar 33 jaar geleden per fiets aankomen en rondlopen.... De stempel daarvan heb ik nog.
DSC08188.jpg

De volgende is voor jou.
Weer plaatje van een van mijn fietstochten, verwacht niet dat deze al te moeilijk is. Moet zo eerst weer plaatjes opzoeken :) :
raadplaatje 106B.JPG
Ach, is daar zelfs veel te beroemd voor: il Palazzo Publiccio in Siena. Met de 102 meter hoge 'Campanile'. Kon vanaf het hellende, schelpvormige plein zo naar binnen fietsen en de toren daar beklommen.
Streetview overbodig, hier mijn eigen foto van 1 juni 2006:
Naamloos-58.jpg
WillyW (en anderen),
Als ik jou was, lijkt het handig om een voorraadje raad plaatjes in een aparte map in je computer aan te leggen, nadat die vantevoren zijn uitgekozen. Hoef je niet iedere keer steeds te zoeken. Schietklaar als je aan de beurt bent, zou ik maar zeggen. :wink:
Wist dat het te makkelijk zou zijn. Beurt met Bonuspunt weer terug.
Dank je wel, hier misschien wat moeilijk:
20241016_103639.jpg
Dresden Hbf?

Voor bonuspunten:
20220606_101028.jpg
20220606_110503.jpg
Inderdaad de grote hal van Dresden Hauptbahnhof. Je moet daar wel oppassen voor agressieve bedelaars, vooral bij de To-Go winkel, waar ik wat te eten wou kopen. Ga pinnen voor mij, werd er mij toegeschreeuwd. En de aanwezige Polizei deed maar niks.

De volgende is voor jou.
Prachtig station, mooi opgeknapt. Van de bedelaars hadden wij gelukkig niet al te veel last.

Volgende opgave wat dichter bij huis:
Gracht.JPG
Het water staat aan de kademuren zo hoog, dat de straten bijna overgestroomd kunnen worden. Doet me aan Gouda denken maar is 'em niet. Wel in het laag gelegen „Holland". Omliggende plaatsen ook niet.
Martin E. van Doornik schreef:
di 26 nov, 2024 09:33
Het water staat aan de kademuren zo hoog, dat de straten bijna overgestroomd kunnen worden. Doet me aan Gouda denken maar is 'em niet. Wel in het laag gelegen „Holland". Omliggende plaatsen ook niet.
Inderdaad niet in Gouda, wel in de provincie Zuid-Holland.
Heb zowat de hele kaart van Z-H op Maps afgezocht naar vergelijkbare situaties. De breedte van het water, zo te zien een provinciale weg met twee fietspaden, type bebouwing, enz. Lijst van ophaalbruggen in Zuid-Holland doorgelopen. De bovenkant van de brug heeft een open, haakse U-vorm. Uren bezig. Geef op....
Martin: ik was ook al uren aan zoeken en had het ook bijna opgegeven. Maar je weet: de aanhouder wint. zat nu helemaal in de zuid westhoek te zoeken en kwam uit in Maassluis, de PC hoofdstraat. Daar moet het zijn.
https://www.google.nl/maps/@51.9232896, ... FQAw%3D%3D
Had juist niet gezocht langs de Nwe. Waterweg vanwege de rommelige verstedelijkte omgeving. Heb voor het laatst in Maassluis gefietst in april 1973.... Dus toch.
WillyW schreef:
di 26 nov, 2024 19:32
Martin: ik was ook al uren aan zoeken en had het ook bijna opgegeven. Maar je weet: de aanhouder wint. zat nu helemaal in de zuid westhoek te zoeken en kwam uit in Maassluis, de PC hoofdstraat. Daar moet het zijn.
https://www.google.nl/maps/@51.9232896, ... FQAw%3D%3D
Ik kwam afgelopen zondag nog even door Maassluis op weg naar de pont.

Uiteraard goed, de beurt aan jou.