Ik kan wat hulp gebruiken.
Afgelopen zomer is onze dochter met fiets en bagage per trein naar Zuid Frankrijk gereisd.
Bagage op de rug en de fiets in een Vaude fietstransport tas van 130*85*28 cm, gewicht 2,25 kg
Dat mag als handbagage mee in de TGV.
Onnodig te schrijven dat het torsen van de fietstas dwars door Parijs niet bepaald een lolletje was.
Nou bedacht ik me dat het misschien een volgend keer wat makkelijker kan als er een asje aan de uitvaleinden van de voorvork bevestigd wordt met aan de uiteinden 2 rollerskate wieltjes of iets dergelijks.
Simpelste oplossing is een draadstang met 2 moeren aan beide tapeinden en 2 moeren buiten aan de wieltjes.
Gaatjes maken in de tas, even verwarmen dat niet rafelt, fiets in de tas, asje steekt aan beide zijden iets uit, gat aan de andere kant waar de bagagedrager net uitsteekt, wielen laag ivm het zwaartepunt en rijden maar.
Ik ben er nog niet aan begonnen en hoor graag ideeën vooraf om onnodige fouten te voorkomen.
Afgelopen zomer is onze dochter met fiets en bagage per trein naar Zuid Frankrijk gereisd.
Bagage op de rug en de fiets in een Vaude fietstransport tas van 130*85*28 cm, gewicht 2,25 kg
Dat mag als handbagage mee in de TGV.
Onnodig te schrijven dat het torsen van de fietstas dwars door Parijs niet bepaald een lolletje was.
Nou bedacht ik me dat het misschien een volgend keer wat makkelijker kan als er een asje aan de uitvaleinden van de voorvork bevestigd wordt met aan de uiteinden 2 rollerskate wieltjes of iets dergelijks.
Simpelste oplossing is een draadstang met 2 moeren aan beide tapeinden en 2 moeren buiten aan de wieltjes.
Gaatjes maken in de tas, even verwarmen dat niet rafelt, fiets in de tas, asje steekt aan beide zijden iets uit, gat aan de andere kant waar de bagagedrager net uitsteekt, wielen laag ivm het zwaartepunt en rijden maar.
Ik ben er nog niet aan begonnen en hoor graag ideeën vooraf om onnodige fouten te voorkomen.