De Pendix accu verplaatsen naar bovenop de bagagedrager zie ik ze ook wel eens doen. Dan zou je zowel een kleine als een grote accu kwijt kunnen.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Zeker als je bagage al geoptimaliseerd is naar zo compact en licht mogelijk als voor de fietser in kwestie nog acceptabel is dan lijkt me zo'n Pendix systeem inderdaad een prima volgende stap in het langer doorfietsen. Vooral als je verder tevreden bent met je fiets.
Na een jaar Pendix rijden kan ik zeker beamen dat dat verlate opkomen van de aandrijving inderdaad voorkomt, maar dan vooral als je in een hoog verzet rijdt. Althans, dan is het (uiteraard) voelbaarder. Zelf heb ik er eigenlijk geen last van, omdat ik "niet beter weet" en zo licht mogelijk probeer te rijden (licht verzet en lichte ondersteuning). Beter voor de accu, voor de efficiency van de motor en voor de conditie.Leon schreef: ↑wo 31 mei, 2023 22:20Afgelopen weekend heb ik voor het eerst een stukje op een fiets met een Pendix gereden. Ik vind het systeem er fraai, onopvallend en best mooi uitzien. De basic bediening zou voor mij een pluspunt zijn.
Het fietsen ermee is in vergelijking met een Bosch middenmotor* echter geen vergelijk. Het verlaat opkomen van de aandrijving vind ik echt minder. Het is natuurlijk wat je er van verwacht, persoonlijk dus.
*: vorig jaar op een vrij simpele huurfiets met beslist niet de nieuwste Bosch-versie viel de aandrijving me juist op als fijn werkend.
Dat is dus elke keer als je wegrijdt. Het is ook elke keer na de benen stil gehouden te hebben.peter de rijk schreef: ↑do 01 jun, 2023 12:46Na een jaar Pendix rijden kan ik zeker beamen dat dat verlate opkomen van de aandrijving inderdaad voorkomt, maar dan vooral als je in een hoog verzet rijdt.
Nou nee, zeker niet. Ligt vast aan een veel te zware Nm. Die is instelbaar van 0 tot 65.Leon schreef: ↑do 01 jun, 2023 13:22Dat is dus elke keer als je wegrijdt. Het is ook elke keer na de benen stil gehouden te hebben.peter de rijk schreef: ↑do 01 jun, 2023 12:46Na een jaar Pendix rijden kan ik zeker beamen dat dat verlate opkomen van de aandrijving inderdaad voorkomt, maar dan vooral als je in een hoog verzet rijdt.
Heb je uw teleurstelling ook met de dealer besproken?Steenvoorden schreef: ↑vr 28 jun, 2024 22:23Pendix: grote teleurstelling!!!!
Ik heb 10 jaar met mijn man fietstochten gemaakt van meer dan 1500 km op een Flyer e-bike, overal, ook in de bergen en de heuvels. Op de eco -stand kon ik 100-120 km fietsen.
Mijn droom was een Santos, met pendix, en die is dit jaar, na lang sparen, in vervulling gegaan.
We hebben net onze eerste vakantie achter de rug en ik moet concluderen: de pendix presteert slecht, er zit weinig power in en het systeem verliest ergens energie. Mijn man fietst mij er op zijn tien jaar oude flyer (10 jaar oude battery) uit, ik kan hem niet volgen. In de Smart stand gaat het op het vlakke stuk redelijk, maar in de heuvels krijg ik zo weinig ondersteuning dat ik hem moet laten gaan en ik veel later hijgend boven kom. Daar komt bij dat mijn batterij na ca 57 km leeg is. Mijn man heeft dan nog 50% in zijn (oude) batterij!! Ik heb nog een tweede (300)batterij mee, maar ook die is leeg voordat hij zijn batterij leeg heeft...... ik heb dus 500+300 verbruikt als hij ca 500 verbruikt heeft..... Het pendix-systeem verliest ergens energie én geeft in de bergen veel minder onderdteuning dan bv Flyer!
Ik ben zéér teleleur gesteld dus.
Jose Steenvoorden
Ik zou even contact met je dealer opnemen en de uitkomst hier delen want wij hebben al honderden tevreden klanten rond rijden met Pendix, ook heeft Santos al gigantisch veel Pendix fietsen verkocht en naar volle tevredenheid rond rijden..Steenvoorden schreef: ↑vr 28 jun, 2024 22:23Pendix: grote teleurstelling!!!!
Ik heb 10 jaar met mijn man fietstochten gemaakt van meer dan 1500 km op een Flyer e-bike, overal, ook in de bergen en de heuvels. Op de eco -stand kon ik 100-120 km fietsen.
Mijn droom was een Santos, met pendix, en die is dit jaar, na lang sparen, in vervulling gegaan.
We hebben net onze eerste vakantie achter de rug en ik moet concluderen: de pendix presteert slecht, er zit weinig power in en het systeem verliest ergens energie. Mijn man fietst mij er op zijn tien jaar oude flyer (10 jaar oude battery) uit, ik kan hem niet volgen. In de Smart stand gaat het op het vlakke stuk redelijk, maar in de heuvels krijg ik zo weinig ondersteuning dat ik hem moet laten gaan en ik veel later hijgend boven kom. Daar komt bij dat mijn batterij na ca 57 km leeg is. Mijn man heeft dan nog 50% in zijn (oude) batterij!! Ik heb nog een tweede (300)batterij mee, maar ook die is leeg voordat hij zijn batterij leeg heeft...... ik heb dus 500+300 verbruikt als hij ca 500 verbruikt heeft..... Het pendix-systeem verliest ergens energie én geeft in de bergen veel minder onderdteuning dan bv Flyer!
Ik ben zéér teleleur gesteld dus.
Jose Steenvoorden
Is dat niet een sterke aanwijzing dat het Pendix systeem illegaal is? Volgens de wettelijke regels mag een elektrische fiets slechts trapondersteuning geven tot een snelheid van 25 kilometer per uur. Je zegt letterlijk dat je met Pendix ondersteuning nog fluitend 25 km/h rijdt en het ophouden van de ondersteuning (Bosch) je heel veel inspanning kost.John Jongerius schreef: ↑za 06 jul, 2024 20:25Vorige week een weekend op een Bosch fiets gereden en die helpt alleen fijn bij het optrekken en het kost mij heel veel inspanning om op stand 3 constant een lange tijd 25 km/u te blijven rijden terwijl ik dat bij Pendix op de eco stand fluitend red.
Die Nm getallen zullen de meesten van ons niet veel zeggen. Een omrekening naar Watts kan veel duidelijk maken. Bij 60 pedaalomwentelingen per minuut komt 12 Nm overeen met 75 W ondersteuning. Bij 32 Nm ondersteuning en dezelfde trapfrekwentie krijg je er 200 W motorvermogen bij.Polling schreef: Ondersteuning ECO: tot 15 kmpu 12 Nm. Verder alles zelf. Een keer paar 100 meter 13%, even naar Smart (instelling 32 Nm, tot 20 kmpu, maar dat haalden we niet op die helling).
Waardevolle ervaringen en informatie uit de eerste hand. Daar hebben we wat aan!Polling schreef: ↑za 16 nov, 2024 21:16Eerste serieuze test met Tweety* en Ava* gedaan. Weekendje Eifel geboekt, appartement in Blankenheim. Vandaag 75 km gefietst, 1.000 hoogtemeters. accu begon met 90%, aan het eind nog 42% over.
Ondersteuning ECO: tot 15 kmpu 12 Nm. Verder alles zelf. Een keer paar 100 meter 13%, even naar Smart (instelling 32 Nm, tot 20 kmpu, maar dat haalden we niet op die helling).
Het was 5 graden vandaag, weinig wind. De kou zal negatief werken op de actieradius, maar bij de grote vakantie hebben we zo’n 15 kg meer bagage mee.