Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Rode Santos in stalling - Forum Wereldfietser

Rode Santos in stalling

Dag allen, ik kom regelmatig in een fietsenstalling in Utrecht, waar het me opviel dat er steeds een rode Santos staat. De laatste keer met een label dat deze geruimd gaat worden! Jammer, voor degene die de eigenaar is. Daarom deze melding. De fiets is gekocht in Amersfoort. Deze zaak kan geen hulp bieden bij het opsporen van de eigenaar.

Bijlagen

De kleur, de dragers en ook de hele grote platformpedalen (Shimano PD-A520?) horen wel bij een wereldfietser.
Vreemd dat de kleur van het frame vrijwel hetzelfde is als van de stallingsbeugels en de sticker. Iets te veel toeval ?
Misschien ben ik erg naïef, maar waarom zou dit iets teveel toeval zijn?
Ik begrijp de reactie van Math ook niet.
Toen ik de foto voor het eerst zag, was de eerst opkomende vraag : wie vergeet nou zijn Santos fiets op te halen uit de stalling? Dat is toch geen doorsnee fiets. Vervolgens werd ik geïntrigeerd door de ongewone onderdelen voor een stadfiets : de voordrager, het Brooks zadel en vooral de enorme klikpedalen. Je denkt : daar rijdt waarschijnlijk iemand op met bijpassende fietsschoenen. Niet handig in de stad, maar nog sterker om dan je fiets te vergeten. Wie is de eigenaar van zoiets?

De kleur van het frame is ook tamelijk bijzonder. En toen pas viel me op dat vrijwel dezelfde kleur zit in de beugels van de stelling, toevallig? Maar ook in de sticker. Waar dient die sticker voor? Koop je hem eenmalig of is het een abonnement? Gaat er een registratie aan vooraf?

Veel vragen die opkomen door ongewoon veel ongewone details. Is het geheel misschien een grap of een instinker ?
math schreef:
do 07 nov, 2024 21:28
Waar dient die sticker voor?
Avanveenendaal schreef:
wo 06 nov, 2024 12:20
De laatste keer met een label dat deze geruimd gaat worden!
Carl
Het zijn halve klikpedalen, ene kant gewoon een plateau en de andere kant SPD, en die sticker lijkt me er aangehangen om aan te geven dat die fiets al een tijd niet is weggeweest uit de stalling, maar inderdaad wel vreemd dat die er nog staat. Ook netjes op slot, dat geeft denk ik ook aan dat het niet een gestolen exemplaar is. Al zou een kijkje in het register als je het serienummer weet misschien wel een ander licht op alles kunnen schijnen.
Idd het serienummer kan het raadsel mogelijk oplossen. Die tip gaf de zaak in Amersfoort ook. Daar had ik nog niet aan gedacht. Fiets staat in stalling onder de bibliotheek van het Neude te Utrecht. Mocht iemand het nummer willen aflezen....Ik kom daar zelf niet wekelijks.
Ik weet niet of deze fietsenstalling bewaakt is, de stallingen die ik ken kom je normaalgesproken niet zonder bonnetje uit met je fiets. Daarom: misschien heeft iemand een dure fiets en tijdelijk ruimtegebrek (bijv. door een wereldreis zonder fiets), en gedacht “als ik ‘m daar voor wat langere tijd parkeer weet ik zeker dat hij niet gestolen wordt”. Het is maar een idee.
Dit is een bewaakte fietsenstalling en je krijgt een sticker bij plaatsing. En een plastic code kaartje ter identificatie.
Mogelijk zou dat te herleiden zijn naar de eigenaar.
Framenummer? Dan rijst de vraag of de eigenaar de fiets geregistreerd heeft na aankoop?
Ik heb daar weleens mijn fiets in bewaring gegeven. Prima plek. Midden in centrum. En juist dat bewaakt biedt vertrouwen.

Van de zomer was ik bij een door camera's bewaakte fietsenstalling in Voorburg. Er stond een echtpaar in verwarring bij een van hun elektrische fietsen. De andere was waarschijnlijk met accu slijptol uit zijn sloten bevrijd. Er lag een plasje bloed. En bij de uitgang waren ook bloedsporen.
Het is vrij makkelijk om met een anonieme OV kaart binnen te komen en daarbij een kennis met je mee naar binnen te laten. De handlanger blijft bij de deur staan en de ander doet zijn werkje. Het hoeft maar een paar minuten in beslag te nemen.

Ik had de pech in een andere bewaakt met camera fietsenstalling dat ik mijn sleuteltje van kabelslot kwijt was. Met een stevige kabelknipper heb ik de volgende dag alsnog 'anoniem' mijn fiets weg gekregen. Dat doorknippen duurt nauwelijks 1 minuut.
Speeder300 schreef:
vr 08 nov, 2024 07:46
(bijv. door een wereldreis zonder fiets)
Wat zeg jij nou :D :wink:
Haal in ieder geval die sticker van die fiets af, dan blijft hij gewoon staan