Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1766 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35365 berichten
Ik vind het knap dat Martin, buiten de varens nog zoveel op de foto kan zien.
Die toren lijkt me ook enigste aanknopingspunt, maar ja, erg onduidelijk en Engeland is nogal groot.
gokje: ergens in Cornwall? daar wel paar toren gevonden met 4 pinakels maar kan dan verder geen verwijzing naar foto vinden.
Het is niet in Cornwall. Het is misschien ook wel te lastig, vooral het vinden van de straat. Ik reken daarom de juiste plaatsnaam al als oplossing.
WillyW schreef:
za 26 okt, 2024 18:34
Ik vind het knap dat Martin, buiten de varens nog zoveel op de foto kan zien.
Die toren lijkt me ook enigste aanknopingspunt, maar ja, erg onduidelijk en Engeland is nogal groot.
gokje: ergens in Cornwall? daar wel paar toren gevonden met 4 pinakels maar kan dan verder geen verwijzing naar foto vinden.
Op de computer kun je met dubbelklikken de foto vergroten. Aangezien ik al tien keer in Engeland heb gefietst, herken ik ondanks de onscherpte nog typisch Engelse details. Dicht aan zee zie je vaak statige witte huizen.
Laat me eens een gokje wagen.
Kerk met pinacles? heet dat zo? met een groot venster er onder.
We zien ter rechterzijde in beeld de Christchurch, Chapel Hill, Clevedon BS21 7LL, Verenigd Koninkrijk.
Gezien het hoogteverschil en het land in zicht aan de overzijde vermoed ik dat we uitkijken over het Kanaal van Bristol.
Nee, het is niet aan het Kanaal van Bristol.
voor degene die nog gokje wil wagen: hier is lijst met plaatsnamen in Engeland te vinden:
https://nl.wikipedia.org/wiki/Lijst_van ... n_Engeland
het zijn er voor mij teveel om allemaal te checken op hoge toren met pinacles....
Urenlang naar soortgelijke kerktorens met vier kantelen en hoekpinakels gezocht op Google afbeeldingen, maar ik geeft het op, gaat niet en ben er klaar mee.
Martin E. van Doornik schreef:
zo 27 okt, 2024 15:36
... ik geeft het op, gaat niet en ben er klaar mee.
Valt me tegen van iemand die zo veel details ziet en juist interpreteert. Je zult jezelf voor de kop slaan als je de plaatsnaam hoort. Ik hoop dat er nog enkele speurneuzen overblijven. De plaats ligt niet aan het Kanaal van Bristol, maar wel aan Het Kanaal.
Brighton en St. Peters Church?
Nee, die niet.
Ik ken Brighton, is daar te stads voor. Langs het Kanaal, dus van Ramsgate tot Land's End?
Martin E. van Doornik schreef:
zo 27 okt, 2024 21:49
Langs het Kanaal, dus van Ramsgate tot Land's End?
In principe, ja.
WillyW kwam met een lijst van plaatsen in Engeland. De informatie dat het een plaats aan de zuidelijke kustlijn is, lijkt me een geweldige reductie van die lijst. En zoek het niet te ver.
Holy Trinity Church, Exmouth, Devon?
https://www.google.nl/maps/@50.6165683, ... FQAw%3D%3D
Nee, Exmouth is het ook niet.
Kennelijk was dit type van kerktorens populair in de 19e eeuw, de tijd waarin zowel de toren in het zoekplaatje als die in Exmouth gebouwd werden.
Dan zoek ik niet meer verder, vele uren eraan verspild is me te gortig. De zuidkust is zeker 600 km lang met de vele baaien.
Ik heb ook nog laatste poging gewaagd aan de zuidkust. Staan echter zoveel vierkante kerktorens dat het volgens mij onmogelijk is de juiste te vinden. ook al omdat plaatje niet scherp is. mijn genoemde lijst met plaatsnamen staat alfabetisch dus die reduceren naar de zuidkust is ook niet te doen.
nog mogelijke toren zou kunnen zijn: St John de \Baptist in Paignton. Daarmee geef ik het verder ook op.
(
Heb ook aan Paignton gedacht, maar de vrij hoog geplaatste galmgaten zijn klein, vierkant en in drieën gedeeld. Rode muren. De toren op de raadselfoto heeft vier kantelen op iedere zijde.
Martin E. van Doornik schreef: Heb ook aan Paignton gedacht, maar de vrij hoog geplaatste galmgaten zijn klein, vierkant en in drieën gedeeld. Rode muren. De toren op de raadselfoto heeft vier kantelen op iedere zijde.
Ja, is van mij ook maar weer gokje, staan zoveel vergelijkbare torens. in de omgeving stonden wel veel witte woningen zoals op plaatje. Volgens mij komen we zonder verdere aanwijzingen niet verder. Trouwens Math kon plek vanwaar foto is genomen ook niet precies terugvinden :wink:
Paington is het ook niet....

Ik kon de plek van de foto wél terugvinden, maar met moeite, omdat het een smal doorkijkje is.
We zitten in een patsituatie. Ik ken de ongeschreven regels onvoldoende om te weten hoe je daar uit kunt komen : inperking van het zoekgebied, nieuw plaatje, loten, oid.

Bij deze een multiple choice, waarbij ieder zijn reeds opgebouwde zoekkennis kan laten gelden.
Eén van de volgende plaatsen is juist :
- exeter
- somerset
- southhampton
- hastings
- dover
Ik vraag niet alleen naar de juiste plaatsnaam, maar ook naar de naam van de markante toren met de 4 hoekspitsen.
Dan zou het volgens mij Hastings moeten zijn, Emmanuel Church.
hier een streetview van afstand met ook witte gebouwen links.
https://www.google.nl/maps/@50.8573628, ... FQAw%3D%3D