Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Off-road kampeertocht Drenthe 11 t/m 13 oktober - Forum Wereldfietser

Off-road kampeertocht Drenthe 11 t/m 13 oktober

Ben je offroad liefhebber en wil je op mooie verrassende paadjes fietsen ga dan mee met deze 3 daagse sportieve offroad herfsttocht door het rustieke Drentse landschap. Deze tocht is geheel nieuw opgezet en voorgefietst. Met aandacht voor mooie paadjes, open landschap en cultuur. We fietsen namelijk niet alleen door de bossen maar ook door het open landschap met uitzicht op de natuurweiden en ouderwetse kleinschalige hooilanden. Ook fietsen we door eeuwen oude bewaarde Drentse esdorpen zoals Orvelte, Gees, Meppen en Aalden met z’n prachtige Saksische boerderijen. Dus geen tocht voor fietsers die haast hebben en alleen snel veel km’ers willen maken. Maar de ervaren fietser komt sportief gezien heus wel aan zijn trekken. Natuurlijk zijn de campings en horeca stops onderweg op de mooiste locaties.

Beginnende offroadfietser?
Ben je een beginnende offroad fietser? Doe dan mee! Voor jou hebben we aparte tracks gemaakt die iets korter en/of eenvoudiger zijn. Verder zitten er ook fietspaden in deze routes verwerkt zodat er voldoende afwisseling zit tussen verhard en onverhard.

Startpunt en etappes
Het vertrek voor de middagtocht (zonder bagage) is vrijdagmiddag 13:30 uur vanaf camping Boszicht. Dit is 6 km fietsen vanaf station Beilen. Het eindpunt is zondag Beilen NS station. De dagetappes voor de gevorderde offroad fietser zijn vrijdagmiddag 32 km (middagtocht zonder bagage vanaf de camping Boszicht), zaterdag 70 km en zondag 60 km. De bedoeling is om zaterdagavond met z’n allen gezellig te gaan eten in het idyllisch gelegen restaurant op natuurcamping Voscheheugte grenzend aan het natuurgebied Mantingerzand.

Na aanmelding wordt de overige informatie van het weekend verstuurd.

Hartelijke groet,

Barbara Janssen

Info en inschrijven? https://wereldfietser.nl/activiteiten/o ... ct/102/220
Als 'verse' Wereldfietser dacht ik dat het leuk zo zijn om een activiteit bij te wonen en deze trok mijn aandacht. Ik zie echter dat de inschrijving gesloten is. Is die 'al' gesloten of 'nog' gesloten? Of begrijp ik niet helemaal hoe het werkt met activiteiten. Dat kan natuurlijk ook.
PaneVino schreef:
wo 18 sep, 2024 08:55
Als 'verse' Wereldfietser dacht ik dat het leuk zo zijn om een activiteit bij te wonen en deze trok mijn aandacht. Ik zie echter dat de inschrijving gesloten is. Is die 'al' gesloten of 'nog' gesloten? Of begrijp ik niet helemaal hoe het werkt met activiteiten. Dat kan natuurlijk ook.
Als je nog mee wilt, er is nog een plek vrij gekomen.
bmjanssen.wl@gmail.com
Oh jee. Daar ben ik nu, 22:40 op zaterdagavond, wel even van ‘ontzet’.

Ik moet even checken of ik mijn vrijdag en zondag kan regelen.
Barbara had er wederom weer wat moois van gemaakt. Het is iedere keer weer een verrassing om met haar mee te gaan. De route verrast met super smalle paadjes waardoor je op de gekste plekjes terecht komt bijvoorbeeld langs scholen, achter fabriekshallen en over mestbulten. Ook niet alleen maar door bossen raggen maar ook kriskras door leuke plaatsjes en langs natuurgraslanden ! Ook de beginnende offroader komt volledig aan haar trekken.

Graag tot een volgende keer Barbara !
IMG_0607.jpeg
Heb wat foto's op de Facebook van de Wereldfietsers geplaatst: https://www.facebook.com/groups/wereldf ... &__tn__=*F
Na een lange maar soepel verlopende treinreis van Heerhugowaard naar Beilen mochten we direct een lekker stukje fietsen naar de camping. Vrij snel door een mooi stukje natuur, waar we de rest van het weekend veelvuldig op getrakteerd werden door onze routemaker en organisator Barbara.
Na het opzetten van de tent en kennismaken met oude en nieuwe gezichten vertrokken we deze middag zonder bagage. Kriskras over allerlei smalle paadjes met halverwege een koffiestop bij De Bospub, waar iedereen weer bij elkaar kwam om vervolgens weer, ongedwongen, in groepjes door te gaan.
Op de camping ging de één zelf koken, terwijl de ander een restaurant opzocht. Omdat Rudi en ik met de trein waten gekomen en zo minimaal mogelijk spullen mee wilde nemen, dus geen kookspullen, ging wij uit eten.
Na een koude maar goede nacht vertrokken we rond half 10. De groep viel snel in subgroepjes uiteen, maar Barbara had haar eigen route en kon daardoor iedereen op de gevoelige plaat vastleggen. Wederom een fantastische route met paadjes waarvan ik veelvuldig riep, hoe heeft ze deze kunnen vinden. Een heus avonturen wandelpaadje waar we konden uitvinden wie het sterkste insect is. Sorry Barbara, ons tempo was te rap om dat te ontdekken, maar ik heb genoten van het paadje. Onderweg twee koffiestops, waar de meeste weer tesamen kwamen. Rond 17.00 op de leuke natuurcamping De Voscheheugte, waar we na een heerlijke douche ook heel lekker en gezellig gegeten hebben, een topdag en een topavond. Een regenachtige nacht volgde, waarbij de één het droog had gehouden en de ander wat minder droog. Toch stond iedereen weer rond half 10 klaar om te vertrekken voor het laatste kunstwerkje van Barbara. Zo rij je door een diep donker bos welke overgaat in een prachtig zondoorlatend bos en dan weer in heide. Wij besloten na de eerste koffiestop direct door te fietsen naar station Beilen, zodat ik rond 18.00 weer thuis was. Een topweekend door een onverwacht mooi Drente en weer nieuwe energie opgedaan. Barbara en Gerlof bedankt voor de goede organisatie en tot de volgende keer.

Bijlagen