Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Regenbroek, gore, met ritsen in de pijpen, tip? - Forum Wereldfietser

Regenbroek, gore, met ritsen in de pijpen, tip?

Mijn Gore bike wear broek van >20 jaar oud heeft nu echt de geest gegeven. Nieuwe Gore broek besteld, helaas er zitten geen ritsen in de pijpen. tweede broek besteld, wel met ritsen maar te korten :twisted: Dan moet ik als nog mijn schoenen uit doen.

Dus ik ben opzoek naar een fiets geschikte regenbroek, Gore membraan, waarbij ik mijn schoenen bij aan en uittrekken kan aanhouden.
Geen Gore membraan maar wel waterdicht (Suplex) en min of meer ademend (net zo goed of slecht als met Goretex) zijn die van Vaude
bijvoorbeeld deze https://www.vaude.com/nl/nl/41524-yaras ... colour=451
Door de broek te strijken wordt deze na het wassen meer waterafstotend
Helaas slechte ervaring met regenkleding van Vaude. Regenjas heeft maar een paar jaar volgehouden en ademend kan ik de jas ook niet noemen.
Ademen is dan ook een rekbaar begrip. Als je fietst transpireer je meer dan veel stoffen aankunnen. Ik ben bij Vaude terecht gekomen omdat die wel lengtematen verkopen die niet meteen veel te wijd zijn en daarnaast nog betaalbaar. Het grootste deel van hun leven zitten ze toch maar in de fietstas. Andere opties zijn Arcteryx of Rab maar dan ben je serieus geld aan het uitgeven. En als je maar een klein stuk in de regen hoeft te fietsen zijn rainlegs altijd nog een optie.
Berghaus paclite regenbroek. Onder andere bij de Bever.
Ook fijn voor wandelen.
Gruwelijk duur, maar erg fijn door de lange rits en goed ademend en ook na jaren nog waterdicht.
Wellicht ergens in de aanbieding.

Erik
Gebruik vrijwel nooit regenkleding, “vaak is het middel erger dan de kwaal” Je wordt dan nat van binnenuit.
Mijn normale fietskleding is meestal zo weer droog tijdens het fietsen.

Dirk
EVeenstra schreef:
zo 13 okt, 2024 08:25
Berghaus paclite regenbroek. Onder andere bij de Bever.
Ook fijn voor wandelen.
Gruwelijk duur, maar erg fijn door de lange rits en goed ademend en ook na jaren nog waterdicht.
Wellicht ergens in de aanbieding.

Erik
Dat er geen verstevigd zitvlak op zit is dus geen issue? (de prijs is fors maar over de levensduur van de vorige broek uitgesmeerd is het niet veel geld)


Ik gebruik een regenbroek veel, afhankelijk van of het regent of niet :wink: , want doe alles op de fiets. Ik bezit, gelukkig, geen auto.
Ook ik gebruik de Berghaus paclite regenbroek.veel plezier van, zitvlak nog steeds goed. Ik heb hem vaak aangehad richting Noordkaap, ook vanwege de koude wind en ook op campings tijdens opzetten/afbreken tent.
Nadeel die ik had: hij is wat tekort en geen langer vrouwmodel gevonden, die verkocht en een langer mannenmodel gekocht, die is weer wat breed om de benen, onderaan drukknopen extra gemaakt, zodat die bij de enkels goed zit ivm haken rondom de trappers. Ideaal: rits ook van boven naar beneden, dan kun je wat ventileren.
Top, dank voor de reacties.
Het wordt de Berghaus broek.
Te laat?

Ik heb een regenbroek van RAB, Cinder downpour.
Ritsen tot de heup (ongeveer), lang genoeg, velcro sluitingen om het zaakje "aërodynamisch genoeg" te houden, redelijk klein en licht. Zwarte kleur.

Heb er plezier van gehad in Denemarken en Noorwegen deze zomer. Hield regen tegen, maar ook muggen en soortgenoten eens op de camping...
Mss niet de goedkoopste (€180) maar was wel blij dat ik 'm bijhad.
Ik ben zeer tevreden met de regenbroek van Seagale: modieus, zeer goed zittend, niet goedkoopste.

Voor fietsen gebruik ik ook de T-shirts (met en zonder mouw) van Seagale. Ik heb Seagale ontdekt via een post op dit forum en kan het alleszins aanraden.