Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1755 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35098 berichten
Le Grand Ballon
Poppink op de Ballon.JPG
Met bonusfoto.
Te laat....
Dit jaar nog met de camper over gekomen,
Herkende het wel meteen...
Heel snel en goed, Poppink. Met mondmasker is die col véél zwaarder : complimenten !
20240626_152921.jpg
Deze is niet in de bergen.
Juist wel in Bergen : Hotel 1900 !
Ik kon nog net lezen : hotel scheen 't geluk
Dat was voor google voldoende.
Ik moet dan denken aan Kees Torn.
Als achter bergen bergen bergen bergen bergen, bergen bergen bergen bergen achter bergen.
Zoek eens iets op van hem op YouTube.
Ik had niet verwacht dat je iets zou kunnen ontcijferen en heb dat borg daarom niet bewust.
Jij bent weer math.
Iets te veel bergen, dacht ik.
Waar stond ik?
IMG_3125.jpg
Is dit je eerste raadplaatje in Nederland?
Ik vermoed dat het kanaal geschikt is voor klasse Va schepen.
Dan rest slechts het naspeuren van 1400 km van in Nederland.
Ik laat je vermoedens maar even voor wat ze zijn.
math schreef:
ma 30 sep, 2024 11:14
Ik laat je vermoedens maar even voor wat ze zijn.
Doet me meer denken aan een kanaal in het noorden van (Belgisch) Limburg of in de Antwerpse Kempen.
Niet slecht gedacht !
Aan de Jagersdreef in Schoten, vlakbij Antwerpen. Waar het Kanaal Dessel-Schoten in het Albertkanaal uitkomt. https://www.google.nl/maps/@51.2392188, ... FQAw%3D%3D
Klopt !
Afslag in een zeer mooi rondje over de jaagpaden van drie Kempische kanalen : het kanaal Dessel-Schoten, het Albertkanaal en het kanaal Bochholt-Herentals dat je volgt tot bij de Kanalenkruispunt Dessel. Samen 115 km.
Het Albertkanaal is drukbevaren met ook brede containerschepen ; de andere twee hebben langzamerhand een meer recreatieve functie.

Beurt naar Da Vinci.
Na de bocht in de weg zie je een paar wegwijzers en eentje heeft er een typisch Belgisch model, dus gezocht in België, en als eerst langs het Albertkanaal, en toen had ik het zo gevonden.

Maar is dat niet een beetje saai, 115 km langs kanalen fietsen?

Volgende, ook water:
Brug 3.jpeg
DaVinci schreef:
ma 30 sep, 2024 21:54
Maar is dat niet een beetje saai, 115 km langs kanalen fietsen?
Nee, ca. 90% gaat over fietspaden met weinig kruisingen en bijna geen stoplichten. Geen ingewikkelde routebeschrijving. Je ziet een stukje Vlaanderen van de informele achterkant, niet de straatkant. Veel mooi platteland, minder aangeharkt en strak geregeld dan in Nederland ; hier en daar wat rommelig. Veel terrasjes waar je wat kunt eten en drinken. Ik rijd deze ronde met plezier vrijwel elk jaar.
Ja, daar is het, de fietsers en voetgangersbrug tussen Strasbourg en Kehl over de Rijn.
De beurt is weer aan math.
Ik vroeg me af waar ze zo'n lelijke brug zouden plaatsen. Duitsland en Zwitserland lagen voor de hand. Googelen met "doppel hängebrücke für fussgänger fluss" leverde veel mooie plaatjes van elegante hangbruggen maar ook dit gewrocht.

Volgende is ook een brug. Waar ?
IMG_3017.jpg