Nee, ik zou dan ook moeten gaan zoeken.
Dat zou tegen kunnen vallen. Ik kwam al snel een website tegen van iemand die het voor zichzelf wilde uitzoeken: https://www.felixdonkers.nl/2019/05/laa ... sch-autos/
80% lijkt me een redelijke schatting waarop je kunt hopen dat het niet minder is.
Je zou zelf de klemspanningen kunnen meten: als je bij de ontvangende accu de klemspanning bij het laden meet en daarna tijdens (!) het gebruik (niet alleen in het begin) heb je het verlies door de klemspanning. De totale stroom kun je gelijk veronderstellen denk ik.
Het verlies van de electronica is iets lastiger te meten. Dan moet je bij de powerbank én bij de te laden accu zowel spanning als stroom meten omdat de stroomsterkte waarschijnlijk niet identiek is.
Het verlies in de powerbank is irrelevant; die komt voor rekening van het stopcontact. Of de powerbank aan stroom (ik bedoel stroom, niet spanning) levert wat op het etiket staat is een andere vraag en hier niet relevant.
Dat zou tegen kunnen vallen. Ik kwam al snel een website tegen van iemand die het voor zichzelf wilde uitzoeken: https://www.felixdonkers.nl/2019/05/laa ... sch-autos/
80% lijkt me een redelijke schatting waarop je kunt hopen dat het niet minder is.
Je zou zelf de klemspanningen kunnen meten: als je bij de ontvangende accu de klemspanning bij het laden meet en daarna tijdens (!) het gebruik (niet alleen in het begin) heb je het verlies door de klemspanning. De totale stroom kun je gelijk veronderstellen denk ik.
Het verlies van de electronica is iets lastiger te meten. Dan moet je bij de powerbank én bij de te laden accu zowel spanning als stroom meten omdat de stroomsterkte waarschijnlijk niet identiek is.
Het verlies in de powerbank is irrelevant; die komt voor rekening van het stopcontact. Of de powerbank aan stroom (ik bedoel stroom, niet spanning) levert wat op het etiket staat is een andere vraag en hier niet relevant.