Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Langs de Donau - Forum Wereldfietser

Langs de Donau

Is er iemand of een bezig met plannen van een trip langs de Donau. Ik zou graag in 2025 de Donau willen af fietsen in groepsverband. Vanuit NL of Donaueschingen all the way to Constanza.
Hi Yeohan,

Ik heb dikwijls op de kaart zitten staren naar het verloop en traject langs de blauwe Donau .
Ik zou er graag eens helemaal langs willen fietsen om te zien waar hij echt blauw begint te kleuren.
In een fijne groep lijkt mij dat een goed idee.
Kunnen er nog verder over brainstormen.

Groet Roald
Is dat niet vreselijk saai, 2850 km langs de Donau fietsen?
Berger schreef:
ma 26 aug, 2024 10:37
Is dat niet vreselijk saai, 2850 km langs de Donau fietsen?
Zelf kan ik alleen uit eigen ervaring over het deel van Donaueschingen tot Wenen spreken. Dat was een mooie tocht. Het stuk tussen Passau en Krems vond ik het hoogtepunt.
Dichter bij Wenen is de Donau gekanaliseerd en recht toe rechtaan.
Over het traject Wenen-Boedapest heb ik ik ook wel goede berichten gehoord.

Jan
Beste allen, Heb de tocht gedaan in 2015; gestart thuis - in 't Groene Hart - tot Budapest. Daar gestopt fietspaden deels slecht begaanbaar, asfalt met grote scheuren en gaten, grof gravel. Schijnbaar nu wat verbeterd - kijk op Sultanstrail => https://www.sultanstrail.net/sultans-tr ... formation/
Heel veel succes, Groet, Frits
Berger schreef:
ma 26 aug, 2024 10:37
Is dat niet vreselijk saai, 2850 km langs de Donau fietsen?
Als je het boek De Donau van Claudio Magris als paperback meeneemt, zal elke etappe weer een belevenis zijn.
Berger schreef:
ma 26 aug, 2024 10:37
Is dat niet vreselijk saai, 2850 km langs de Donau fietsen?
Ik denk dat dat helemaal af hangt van wat je verwacht. Voor de een zal dit een avontuur zijn en voor de ander een voorgekauwde tocht in de bewoonde wereld. Moet ik ook denken aan een opmerking lang geleden in Op Pad. Dat ging over de GR wandelroutes in Europa. Europeanen bestempelden dat als heerlijk rustig, weg van de bewoonde wereld met weinig mensen, terwijl een groep Amerikanen het zo gezellig vonden want je kwam zoveel andere wandelaars tegen.
ehm, los van dat het me niet zo relevant lijkt wie deze route saai vindt en wie niet, lijkt me wel dat bijvoorbeeld het gedeelte van Linz tot Wenen niet bepaald vergelijkbaar zal zijn met het het gedeelte een paar 100km verderop.

nou ja vergelijken kan natuurlijk altijd, meer als in: niet hetzelfde.