Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Het gaat niet goed met AGU.... - Forum Wereldfietser

Het gaat niet goed met AGU....

Nederlandse fietskledingmaker AGU vraagt uitstel van betaling aan | Economie | NU.nl

Fietskledingmaker AGU dreigt onderuit te gaan, uitstel van betaling aangevraagd | RTL Nieuws | RTL.nl

Overname fietskledingmerk AGU geklapt; toekomst onzeker | WielerFlits

Probeer zo snel mogelijk reserve-onderdelen te kopen, zoals het Click-fit systeem voor stuurtassen, enzovoorts. Mijn stuurtas van AGU is nu nogal versleten, gaten in de bodem....
Hun website is nog wel actief.
Click fix is gelukkig niet van AGU. Jammer, ik kon nooit iets met de spullen van AGU tot ik onlangs bv mooie tassen van ze tegenkwam.
Jammer, prima merk met prima spullen maar blijkbaar (en niet geheel onverwacht) niet de juiste marketing/beleving/hipheid in deze door mode bepaalde branche.
Inderdaad jammer, want AGU had goede spullen in hun collectie voor een schappelijke prijs.
Ik heb al jaren een aantal AGU bikepacking tassen in gebruik en vind ze prima. Hun Poray 5000 regenbroek vind ik een all-time classic voor woon-werk verkeer.
Net zo'n klassiek item zijn de gehaakte fietshandschoenen. Die heb ik helaas zelf niet (maar kan ik misschien wel nog krijgen).

Het lijkt er op dat het zoveelste Nederlandse merk het onderspit delft in een wereld waar on-line aanwezigheid, marketing en influencing het boventouw voeren. Jammer, want ik houd zelf wel van de ietwat ouderwetse bedrijven die, zonder overdreven poespas, een goed en betaalbaar product leveren.
Ruud-H schreef:
do 22 aug, 2024 11:30
Inderdaad jammer, want AGU had goede spullen in hun collectie voor een schappelijke prijs.
Ik heb al jaren een aantal AGU bikepacking tassen in gebruik en vind ze prima. Hun Poray 5000 regenbroek vind ik een all-time classic voor woon-werk verkeer.
Net zo'n klassiek item zijn de gehaakte fietshandschoenen. Die heb ik helaas zelf niet (maar kan ik misschien wel nog krijgen).

Het lijkt er op dat het zoveelste Nederlandse merk het onderspit delft in een wereld waar on-line aanwezigheid, marketing en influencing het boventouw voeren. Jammer, want ik houd zelf wel van de ietwat ouderwetse bedrijven die, zonder overdreven poespas, een goed en betaalbaar product leveren.
Maar ook de producten fysiek bekijken en beoordelen is belangrijker dan alleen maar een afbeelding op internet.
Dat is wat jij en ik ervan vinden.
Hele volksstammen vinden de mening van een influencer (lees: zelf benoemd on-line expert) belangrijker dan zelf een produkt in handen nemen, voelen aan de stofkwaliteit en uitproberen of een rits soepel loopt.
Als AGU het niet redt, is dat toch vooral aan AGU te wijten. En ook: niets is eeuwig. Id lastig concurreren met bv Decathlon die de markt wel goed aanvoelt en waar je ook nog alles kunt zien, voelen en vergelijken. Het is vooral jammer voor alle medewerkers die er jarenlang energie in hebben gestoken.
Ah wat ontzettend jammer.. nog altijd veel plezier van mijn Agu vakantietassen met toeren. Al moet ik eerlijk toegeven dat we met fietsvakantie nu allemaal Ortlieb hebben omdat deze 100% waterdicht zijn.
Zojuist ingepakt voor Eroica Germania dit weekend: mijn AGU koersbroek. Acryl, dus gaat nog 200 jaar mee. :D

Afbeelding
AGU zit gewoon in de sandwich.
Ze verzorgen weliswaar kleding voor topwielrenners, maar veel AGU-producten zijn toch duidelijk geen top. Ze hadden een tentenlijn, maar deze tenten waren gewoon veel te zwaar. Veel van hun regenpakken zijn gewoon minder. AGU-fietstassen deden het ooit wel aardig, maar voor veel vakantiefietsers moest de lat moest hoger. Toen kwam Karrimor. OP het eerste kampeerweekend van de Wereldfietser in 1994 waren opvallend veel Karrimor-tassen. Later verschenen Ortlieb en Vaude. AGU heeft toen al duidelijk een fatale slag gemist.
Als je de foto's van de AGU-fotomodellen op de fiets zag, waren ze niet duidelijk gericht om vakantiefietsers en bepakte fietsers aan te spreken. Nieuwe trends als bikepacking en gravelbiking ginmgen volkomen aan AGU voorbij.
Nu wordt AGU aan de onderkant aangevallen door Decathlon. De spullen van Decathlon worden steeds beter, maar de prijzen zijn laag. Waar je ook fietst, Decathlon zit overal!
Wie neemt de kleding voor topwellrenners op zich?
Karrimor is van 1946 en AGU van 1966. Karrimor is ook opgericht als fabrikant van fietstassen. AGU startte met fietstassen in 1974.
Het verbaast mij niets, vroeger vaak agu-regenspul gehad, maar b.v. regenbroeken van decathlon zijn in alle opzichten beter en goedkoper.
Senior2 schreef:
vr 23 aug, 2024 16:02
Karrimor is van 1946 en AGU van 1966. Karrimor is ook opgericht als fabrikant van fietstassen. AGU startte met fietstassen in 1974.
Karrimor was in Nederland lang vrij onbekend.