Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1740 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34798 berichten
Oke Peter, had ik toch goed gegokt. Zo kom ik ook tijdens mijn fietstochten wel verrassende plekjes tegen die dicht in de buurt liggen en toch onbekend zijn.
hier dan een volgende, niet zo moeilijk denk ik want ik heb morgen niet veel tijd om jullie oplossingen te checken:
raadplaatje 84.jpg
Zei al dat het makkelijke was, zal volgende keer een moeilijke opzoeken. Beurt naar jou Poppink
Deze dan maar eens.
20170625_160059_DSC_0163_F5121.JPG
100% Strada dell'asietta.
Strada Assietta van internet.png
Ik moet nog wel even de locatie zoeken.

Kan hem niet zo snel met Streetview vinden. Door het bergmeertje midden-rechts gok ik maar even dat het dicht bij de Colle dell'Assietta is. Zo niet, dan moet iemand anders maar even zoeken op die strada.
Als ik het niet dacht.
Ik kwam er op vanwege je post over die Lidl tassen en dat je daar 2 keer gefietst hebt met Ortlieb backrollers.
Je had duidelijk ook mooi weer die dag.
De plek vergeef ik je. Het is tussen de Assieta en de Colle Lauson.
Nee, Poppink, die foto is niet van mij, maar van internet geplukt. Ik rook dat het op de Strada Assietta was, maar de precieze plek vond ik nog niet met Streetview. Met Google Earth dat weggetje volgen dan kom je er vanzelf, maar ik heb geen Google Earth op mijn PC.

Ik had daar prima weer in 2016 en 2017.

Volgende is in Spanje. Niet moeilijk, denk ik.
IMG_2970.jpg
Hi Math, je hoeft geen Google Earth op je PC te hebben. Het kan ook allemaal in de browser, via Google Maps.
https://www.google.nl/maps/?hl=nl

Dan bij lagen (links onder) kiezen voor satelliet.
Misschien begrijp ik je niet goed, Frank, maar met Google Earth kon ik 'laagvliegend' een weg van A naar B aflopen.
De Strada dell'Assietta is ongeveer 30 km lang. Als ik die weg stap voor stap in Streetview moet afscannen om te vinden waar Poppink stond ben ik wel een uur bezig. Met Google Earth doe je dat in 10 minuten en je kunt pauzeren waar je wilt.
Google Earth heeft ook een browserversie. Wellicht wel met minder functionaliteit.
Het langslopen van die 30 km laat ik graag aan anderen over. :-)
Bedankt, Peter. Het is alsof Google meeluistert. Ik klik jouw link aan en ik krijg het traject naar Colle Lauson voorgeschoteld! Of zit dat verborgen in die link?
Misschien moeten we voorzichtig zijn in het plaatsen van links. Je weet niet welke zoekhistorie je daarin meegeeft.
math schreef:
vr 23 aug, 2024 11:26
Of zit dat verborgen in die link?
Ik had al wat voorwerk gedaan. :-)
Het leek me een vrij onschuldige, want generieke link.
Als ik de komende periode ineens verdacht veel Google Ads voor dat gebied krijg zal ik het melden.
Ik heb nooit Google Earth gebruikt. Maar met Google maps hoef je ook niet de hele weg te volgen. Je kunt ahv. de kaart naar een bepaalde punt gaan, dan rondkijken en vervolgens naar een ander punt gaan op de kaart.
Scherm­afbeelding 2024-08-23 om 11.49.32.png
Frank schreef:
vr 23 aug, 2024 11:51
Je kunt ahv. de kaart naar een bepaalde punt gaan, dan rondkijken en vervolgens naar een ander punt gaan op de kaart.
Ja, dat doe ik meestal ook zo. Maar als je een zeer kronkelige weg van 30 km op die manier moet aftasten duurt dat lang en loop je nog de kans dat je die rotspunt links of dat meertje rechts niet vindt. Met Google Earth vlieg je als het ware mee als met een drone. Het 3D effect is geweldig.
Nog geen enkele reactie op mijn raadplaatje. Helpt het als ik toevoeg dat ik hier de Eje Pirenaico (N-260) volgde ?
Hiero dan?
Mirador de la Creu de Guils del Cantó
Ja, dat is hem. Zo'n balk van 15 meter met een het einde een glaswand rondom voelt heel geëxponeerd. Ik zag daar mensen voorzichtig over de rand kijken. Het paaltje met kader en omgekeerde V is voor de camera.

Beurt naar Poppink.
Waar was Poppink op 31 mei 2024 om 15 uur 41?
20240531_154143_A54.jpg