Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1739 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

34798 berichten
Heel goed, _Peter_, het is inderdaad Zürich, Zwitserland. Mooi uitzicht over de Züricher See met de kenmerkende kerktorens op de achtergrond. Er is toch wel Streetview aanwezig, dit hier: https://www.google.com/maps/@47.3591467 ... &entry=ttu

De foto is in 1974 genomen, ik was op fiets langs de Rijn naar Oostenrijk en Zwitserland. Prachtige reis en geen spat regen gehad, wel sneeuw in Davos. Nu al 50 jaar geleden.... waar is de tijd nou gebleven. Ik heb met opzet m'n gezicht hier getoond, want ik zou nu toch als zodanig niet meteen te herkennen zijn.
Na het nemen van deze foto fietste ik naar Lufthafen Kloten, om terug naar huis te vliegen. Geen gedoe met bagagetoestanden zoals tegenwoordig. Hup, zo aan boord van de DC-9 van Swissair.

De volgende is voor jou.
Iets van vroeger is me denk ik bijgebleven en toen was het snel gevonden.
Hier de volgende, niet overal zijn alleen de fietspaden rood. Waar ben ik, dat mag bij benadering. Streetview is hier niet overal helemaal bij.
DSC_8821 - Copy.JPG
Nabrander, ik zie net dat er geen streetview is omdat ze in 2009 hier aan de weg aan het werken waren, misschien helpt dat nog met zoeken ook.
Kan ik in twee seconden zien dat dit in Zweden is! Nog ruim een maand geleden geweest. De lupinen op de wegbermen, die komen het meest in Värmland voor, vaak in midden-juni. Rood asfalt komt daar veel voor, eigenlijk is het asfalt vermengd met fijne grit van rode granietsteen. Het witte straatnaambordje links heet ....rviksvägen. Veel te veel mogelijkheden opzoeken naar de ontbrekende letters. Kärrviksvägen, Lerrviksvägen, Österviksvägen, Sörviksvägen en ik kan zo wel eindeloos doorgaan. Van die soort lokale zijweggetjes, vaak onverhard.
De blauwe wegwijzers op de achtergrond zijn helaas niet te lezen. Hoe vind je zulke plekjes in een land dertien keer zo groot als Nederland? Probeer maar op www.hitta.se
Als er een fietspad aanwezig is, is dit vaak in de buurt van een grote plaats of stad. Daarbuiten nooit. Ik zie hier ook geen wegnummer.
Zweden is niet juist maar de officiële taal hier is wel Zweeds, nu wordt je zoekgebied een stuk kleiner.
Dan kan het alleen maar de eilandengroep van Åland zijn. Fins grondgebied, maar men spreekt er Zweeds. En nou zie ik daar ook dezelfde witte pijlpunten op de wegwijzers als op jouw foto.... maar nog lastig om te zoeken....
Ik moet Martin helaas gelijk geven. Åland is goed en het is precies op het stuk waar er dus geen streetview van is en had ik het van tevoren geweten dan had ik wat anders uitgezocht. (een rode molen die niks doet bijvoorbeeld daar staan er ook wel wat van op de eilanden)
Beurt naar Martin
Het ligt dus net voorbij dit punt op de weg Naar Mariehamn (vanaf de veerboot die bij Eckerö aankomt.
https://www.google.com/maps/@60.2127831 ... &entry=ttu
Merkwaardig, ik heb de weg nr. 1 van Berghamn (hamn = haven) op de sterk ingezoomde Google satelliet met muisbewegingen helemaal gevolgd tot Mariehamn. Het eerste deel tot de brug bij Öra heet Eckerövägen, daarna Hammarlandsvägen. Maar niet één zijweggetje gevonden, dat rijmt op ....rviksvägen. :roll:
Hieronder de verschillen van wegwijzers tussen Zweden en Åland, let op de witte pijlpunten.
DSC01797.jpg
Wegwijzer op Åland.jpg
In een volgend venster plaats ik een nieuw raad plaatje.
Het was de Fagerviksvägen en die heeft bij Google een andere naam namelijk Fagerviksudden dat maakt het zoeken er ook niet makkelijker op. Wel erg fijn fietsen overigens op het hoofdeiland, de rest heb ik alleen vanaf de boot gezien, maar gezien de hoeveelheid fietsers op de boot is dit een populaire bestemming.
Waar genoot ik van dit mooie uitzicht? (er is onderaan een fietspad langs het water)
DSC04644.jpg
_Peter_ schreef:
wo 21 aug, 2024 00:23
Het was de Fagerviksvägen en die heeft bij Google een andere naam namelijk Fagerviksudden dat maakt het zoeken er ook niet makkelijker op. Wel erg fijn fietsen overigens op het hoofdeiland, de rest heb ik alleen vanaf de boot gezien, maar gezien de hoeveelheid fietsers op de boot is dit een populaire bestemming.
Die Fagerviksudden was mij ook al opgevallen, dacht ik: kan 'm toch niet zijn. Hoe verwarrend....
Martin E. van Doornik schreef:
wo 21 aug, 2024 00:35
Waar genoot ik van dit mooie uitzicht? (er is onderaan een fietspad langs het water)

DSC04644.jpg
Moeilijk? Is wel in Nederland....
Terschelling?
Ja maar waar precies? Achter mij heb ik heerlijk geslapen en gegeten....
Hm, geslapen ook? Dat moet dan toch wel in de Stayokay aldaar zijn.
Als je vanaf dit punt landinwaarts kijkt zie ik een boompje dat verdacht veel op die op jouw foto lijkt.
Klopt, dat is ook dezelfde boom, niks verdachts aan. Stayokay, voorheen jeugdherberg Hanskedûne. Ben daar al meerdere malen geweest, voor het eerst in 1968. Hier een foto in tegengestelde richting (helaas niet scherp):
DSC04661.jpg
En wat is mooier dan wakker worden met dit uitzicht vanuit het slaapkamerraam?
20230419_080935.jpg
De volgende is voor jou.
Dank je.
Waar vandaan vertrok het veer?
20240717_120135.jpg
Op het bord staat Biesla, maar is on-google-baar. Werd er verwezen naar Bielsa, een of andere voetbalcoach of zoiets. Verdere zoekmogelijkheden dood.
Ik was al bang dat dat bord teveel weg zou geven, maar niet dus.
Ik nam dit pontje toen ik van camping 't Beekdal (Chaam) naar huis fietste.
is was al wel aan zoeken naar veerpont in buurt Dordrecht. Maar met jouw laatste aanwijzing nog eens verder gezocht. en dan kom ik uit bij 't Leeuweveerke, zie hier oa foto: https://www.google.nl/maps/place/''t+Le ... ?entry=ttu
streetview kan ik daar geen goed plaatje vinden. bij de foto s staat iets verder ook bord met daarop Biesla, dus dat komt ook overeen.
Is uiteraard goed WillyW. Tijdens mijn verblijf van twee dagen op 't Beekdal hoorde ik van mede-Dordtenaren van het bestaan van dit pontje, dat was wonderlijk genoeg helemaal aan mij voorbij gegaan.
Toen ik bij het veer aankwam vertrok hij net, en aangezien hij maximaal 12 passagiers meeneemt heb ik even geteld of ik dan wel bij de volgende lichting zou zitten. Het is een kwartier varen enkele reis, dus je staat minimaal een half uur te wachten. Als ik langer dan een half uur had moeten wachten was ik alsnog over de Moerdijkbrug gegaan, maar dat was gelukkig niet nodig. Was een mooi tochtje over het water!
Aan jou de volgende.