door
rickie » za 17 aug, 2024 00:35
Een voorbeeld, dat bij mij werkt.
Ik maak op mijn PC een route aan van A naar B in bijvoorbeeld Brouter.de, bijvoorbeeld van Amsterdam naar Berlijn. Dit kan je ook doen in Komoot of de Routeplanner van de Fietsersbond etc.
De route die gemaakt wordt, (bewaar en) exporteer ik als GPX file, dat kan vanuit de routeplanner op de PC. GPX belandt bij mij in de 'Finder' van mijn Mac (Apple PC), waar alle downloads bewaard worden.
Vanuit de 'Downloads' kan ik de GPX sturen, via de 'Deel'-optie, naar mijn eigen emailadres, dan krijg ik de GPX in de email op mijn iPhone.
In mijn email op de iPhone (of iPad) open ik de GPX (ik zie dan venster met allemaal getalletjes) en via de 'deel'-knop (het vierkantje-met-pijltje-naar-boven') krijg ik de mogelijkheid Pocket Earth aan te klikken en de 'GPX Amsterdam-Berlijn (683,7 km)' te 'importeren' in PE. Dan kies ik in PE voor 'Toon' en zie daar de gevraagde route!!!
Als ik dan navigatie wil starten, klik ik het 'zwarte-bolletje-met-kompasster' rechtsonder in PE-scherm aan, dan zie ik mijn positie ten opzichte van de route naar Berlijn en kan ik daar naartoe navigeren.
Sorry voor zo uitgebreide uitleg, maar zo simpel is het. Ik doe nooit iets met 'tracks', 'routes' of 'turn-by-turn', klinkt mij nodeloos ingewikkeld...
Ik maak alle routes vanaf PC of iPad en krijg mijn routes probleemloos en navigeerbaar op mijn iPhone, op die manier afgelopen winter 1800km route gemaakt en gefietst in Thailand en afgelopen jaren in Europa, maar wel thuis voorbereid, via bovenstaande stappen.
Succes!