Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Geluk bij een ongeluk… - Forum Wereldfietser

Geluk bij een ongeluk…

Dit weekend hadden we een 4-daags rondje gepland, waarbij 2 nachten op een camping bij vrienden, seizoensplaats. Na een 40 km op vrijdag begon de fiets van mijn vrouw steeds zwaarder te lopen… rem liep aan, slag in het achterwiel… Fietsenmaker via Google. Mierlo, we kwamen uit bij John Knoops. https://johnknoops.nl/

Die hadden slecht nieuws: uitgescheurde flens van de Rohloff-naaf. Niet direct te repareren. Ze hadden ook goed nieuws: ze hadden een leenwiel met Rohloff die ze in de fiets hebben gezet. Onze banden erop en we konden binnen een half uur weer op pad. Ons wiel bleef daar, morgen mag ik die weer omwisselen. Kosten? De kosten voor het wisselen, werkplaatstarief, maar geen kosten voor gebruik van het wiel. Wij vonden het heel schappelijk en hebben volgens ons ontzettend veel mazzel gehad dat we nu net bij een fietsenmaker terecht zijn gekomen die verstand heeft van Rohloff en een leenwiel heeft die we mochten gebruiken.

Morgen dus wiel terug laten wisselen en fiets met kapotte naaf naar de winkel brengen waar we de fiets gekocht hebben. Die mogen de garantie regelen. ;-)
Een pluim voor de fietsenwinkel! Erg sympathiek.

Wat is eigenlijk de garantie op flensbreuk?
Was dat een e-bike met Rohloff naaf?
Wat is 'heel schappelijk'?
ErikB81 schreef:
di 13 aug, 2024 02:43
Wat is 'heel schappelijk'?
Heel ...

1) Aanvaardbaar 2) Billijk 3) Civiel 4) Coulant 5) Fair 6) Fatsoenlijk 7) Geschikt 8 ) Matig 9) Netjes 10) Niet overdreven 12) Niet teveel eisend 13) Fatsoenlijk

:)
Grandonneur schreef:
ma 12 aug, 2024 21:57
Een pluim voor de fietsenwinkel! Erg sympathiek.

Wat is eigenlijk de garantie op flensbreuk?
Bij mijn fiets, jaren terug, na 32000 km gratis reparatie door de fabriek. Weet niet of er een nieuwe ombouw of nieuwe naaf is ingezet, maar ik fiets er nu alweer 30000 km mee rond.
We wachten het nog af, mar de verwachting is dat dat nog zo werkt. We zijn de eerste eigenaar, hebben de servicekaart en de reparatie gaat viade originele dealer.
ErikB81 schreef:
di 13 aug, 2024 02:43
Wat is 'heel schappelijk'?
Goede vraag. Eerlijke antwoord is dat ze total iets meer dan een uur zijn bezig geweest en ik 80 euro moest betalen.
math schreef:
ma 12 aug, 2024 22:25
Was dat een e-bike met Rohloff naaf?
Nee, een Gaastra 4.14, dus zonder ondersteuning.
Polling schreef:
di 13 aug, 2024 21:03
Grandonneur schreef:
ma 12 aug, 2024 21:57
Een pluim voor de fietsenwinkel! Erg sympathiek.

Wat is eigenlijk de garantie op flensbreuk?
Bij mijn fiets, jaren terug, na 32000 km gratis reparatie door de fabriek. Weet niet of er een nieuwe ombouw of nieuwe naaf is ingezet, maar ik fiets er nu alweer 30000 km mee rond.
We wachten het nog af, mar de verwachting is dat dat nog zo werkt. We zijn de eerste eigenaar, hebben de servicekaart en de reparatie gaat viade originele dealer.
En als die dealer of fabrikant er niet meer is kan het altijd nog via rohloff.nl want daar sturen de dealers ze ook naar toe.
Polling schreef:
di 13 aug, 2024 21:04
ErikB81 schreef:
di 13 aug, 2024 02:43
Wat is 'heel schappelijk'?
Goede vraag. Eerlijke antwoord is dat ze total iets meer dan een uur zijn bezig geweest en ik 80 euro moest betalen.
En je zorgen zijn totaal weg genomen.
Als een fietsenmaker zich zo opstelt vind ik eerlijk gezegd de prijs veel minder belangrijk. Zo fijn als mensen meedenken.
Marco Meijerink schreef:
wo 14 aug, 2024 16:10
Polling schreef:
di 13 aug, 2024 21:04
ErikB81 schreef:
di 13 aug, 2024 02:43
Wat is 'heel schappelijk'?
Goede vraag. Eerlijke antwoord is dat ze total iets meer dan een uur zijn bezig geweest en ik 80 euro moest betalen.
En je zorgen zijn totaal weg genomen.
Als een fietsenmaker zich zo opstelt vind ik eerlijk gezegd de prijs veel minder belangrijk. Zo fijn als mensen meedenken.
Precies daarom dat ik het schappelijk noemde.
Wat heerlijk om zo'n fietsenmaker te treffen! :)