Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Kiezen tussen Neodrive of Pendix - Forum Wereldfietser

Kiezen tussen Neodrive of Pendix

Als wij overgaan naar fietsen met ondersteuning, zijn er na wat onderzoek voor mij twee opties:
Pendix - Rohloff of Pinion - Neodrive. Eigenlijk wil ik de Gaastra als ‘gewone’ fiets er naast houden, ipv deze ombouwen (want dan zou de keuze op Pendix vallen natuurlijk).

Ik zie deze opties bij diverse merken als mogelijkheid, die keuze gaan we ook nog maken (in ander forumonderdeel die vraag ook gesteld).

Pendix heeft als voordeel dat het vrijwel slijtagevrij is, after-sale te monteren op een bestaande fiets, en simpel.
Kan iemand zeggen wat hier tegenover staat als voordeel voor Neodrive?

Alvast dank voor jullie input! (N ja, we gaan natuurlijk ook her en der kijken).
We zijn heeeeel snel.. Vandaag naar Bike4Travel geweest, gereden op diverse fietsen, met neodrive en met pendix. En besloten dat we kiezen voor pendix. We vonden de accu van Neodrives erg bulky en de pendix meer passen bij hoe wij fietsen / willen fietsen.
Ondanks dat je al een keuze hebt gemaakt deel ik hier mijn eigen ervaring met beide systemen.
In eerste Instantie gekozen voor een pendix maar vond de ondersteuning achteraf onnatuurlijk. Het ‘doortrappen ‘ nadat jij je voeten stil houdt en de Q-factor vielen mij tegen. De achterwielaandrijving van de Neodrive en daardoor geen verlies door de krachtoverbrenging van trapas naar achterwielaandrijving zoals bij de Pendix vond ik ook een nadeel. Hierdoor een grotere actieradius van de Neodrive en de meer natuurlijke aandrijving hadden mij na een middag proefrijden helemaal overtuigd. Ben nu een blije Neodrive gebruiker. En tot nu toe geen problemen met oververhitting bij het klimmen.
Polling schreef:
vr 12 jul, 2024 20:13
We zijn heeeeel snel.. Vandaag naar Bike4Travel geweest, gereden op diverse fietsen, met neodrive en met pendix. En besloten dat we kiezen voor pendix. We vonden de accu van Neodrives erg bulky en de pendix meer passen bij hoe wij fietsen / willen fietsen.
Wat voor rijstijl hebben jullie dan?
Gefeliciteerd! Mooie fietsen en prima ondersteuning gekozen.
Fedor schreef:
za 13 jul, 2024 00:50
Polling schreef:
vr 12 jul, 2024 20:13
We zijn heeeeel snel.. Vandaag naar Bike4Travel geweest, gereden op diverse fietsen, met neodrive en met pendix. En besloten dat we kiezen voor pendix. We vonden de accu van Neodrives erg bulky en de pendix meer passen bij hoe wij fietsen / willen fietsen.
Wat voor rijstijl hebben jullie dan?
Goede vraag. Rustig aan met deze fietsen, 25 halen we alleen bergaf. Bij het proefrijden vonden we Rohloff ook lekkerder dan Pinion dat telde ook mee.
Alfred schreef:
vr 12 jul, 2024 22:43
Ondanks dat je al een keuze hebt gemaakt deel ik hier mijn eigen ervaring met beide systemen.
In eerste Instantie gekozen voor een pendix maar vond de ondersteuning achteraf onnatuurlijk. Het ‘doortrappen ‘ nadat jij je voeten stil houdt en de Q-factor vielen mij tegen. De achterwielaandrijving van de Neodrive en daardoor geen verlies door de krachtoverbrenging van trapas naar achterwielaandrijving zoals bij de Pendix vond ik ook een nadeel. Hierdoor een grotere actieradius van de Neodrive en de meer natuurlijke aandrijving hadden mij na een middag proefrijden helemaal overtuigd. Ben nu een blije Neodrive gebruiker. En tot nu toe geen problemen met oververhitting bij het klimmen.
Begrijpelijk, maar wij fietsen denk ik anders, meer recreatief en niet op snelheid. De ondersteuning gaat alleen aan bij flinke tegenwind en omhoog denken we. Daarnaast vonden we Rohlofff ook wat soepeler dan Pinion, en rijden we al 12 jaar met Rohloff.