Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Koga Terraliner (jaartal onbekend): voorvork vervangen - Pagina 2 - Forum Wereldfietser

Koga Terraliner (jaartal onbekend): voorvork vervangen

Halllo,

Bedankt voor het meekijken!
Stuur zou best verkeerd kunnen zitten, heb ik niet bewust gedaan hoor. Dus deze zou een halve slag om zijn as moeten draaien?
stuur.jpg
Ketting ga ik ook naar kijken, heb hetzelfde aantal schakels aangehouden als de oude maar ga ik checken. Dank!
Ik denk eerder dat je stuur om moet draaien. Dus de kant die je nu links hebt naar rechts.
Maar ik zit er ook altijd mee te klooien met dat soort sturen :)

Je ketting lijkt op 1 foto wat slap te hangen.
Ik hou altijd aan: voor grote blad, achter kleinste blad, achterderailleur verticaal.
Of ander voor en achter groot zonder dat de ketting door de derailleur zit. En dan plus 2 schakels.
Hallo,

Bedankt voor de tips!

Stuur omdraaien zou betekenen dat ik ook remmen en shifters moet omhangen? "Hoort" een voorrem rechts of links? En de shifter voor de voorderailleur?
Mijn allereerste racefiets, een Batavus Tour de l'Europe had de voorremhendel rechts en sindsdien hebben de navolgende fietsen de voorremhendel rechts (al dan niet gekregen).
Hallo,

Als ik naar de belettering op het stuur kijk dan zit deze toch gewoon goed? Of heb ik het mis?
stuur.jpg
Ik vermoed dat het de bedoeling van de fabrikant is dat je de tekst op het stuur niet op kop leest als je fietst.
Ah, de belettering is voor mij bedoeld? :D :D Nu snap ik het, dom zeg! Zo had ik het even niet gezien, was in de veronderstelling dat het voor tegenliggers was :)
Ik denk daarentegen dat je hem wel goed hebt alleen te ver naar beneden gedraaid :wink:

Stukje terugkantelen en er ontstaat minder downsweep.

En ik denk ook dat je ketting oké is, als hij klein-klein niet aanloopt onder je cassette is het goed.
Vakantiekogas klaar voor vertrek! :D
IMG_1899.jpeg
IMG_1898.jpeg
IMG_1897.jpeg
IMG_1964.jpeg
IMG_1937.jpeg
IMG_0599.jpeg
Wij zijn onderweg!
IMG_2209.jpeg
IMG_2219.jpeg
Wij zijn gearriveerd