Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Advies gevraagd over campings langs de route - Forum Wereldfietser

Advies gevraagd over campings langs de route

Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum. eind Juli ben ik van plan om de veloroute du soleil te gaan rijden.

Ik heb wat praktische vragen over navigatie

De route heb ik als GPX file gedownload en op mijn telefoon geladen in Komoot. Zo heb ik een step by step navigatie met gesproken instructies. Aan mijn telefoon hang ik een 20.000 mah powerbank.
Het probleem van Komoot is dat ik geen campings vlak bij de route kan zien. Komoot geeft geen POI's

Ik ben dus op zoek naar een app voor mijn iPhone, waarbij ik mijn route kan laden, EN waarbij ik op dezelfde kaart de campings kan zien.

Ik wil dus voorkomen dat ik moet schakelen en tussen de kaart van Komoot en dan vervolgens naar Google moet gaan om te gokken welke campings in de buurt zijn.

Wie heeft advies hoe ik dit kan realiseren?
OSMand

Je kan de kaarten downloaden, er op navigeren zonder internet verbinden, en is helaas wel wat uitgebreid dus kost wat tijd om hem in te stellen zoals jij prettig vind.

Heeft verschillende profielen zoals wandelen en fietsen, heb hem zo ingesteld dat op profiel fietsen de campings zichtbaar zijn, als ze een website hebben kan je die via osmand bezoeken.
Op wandelen zie ik de supermarkten.

En gebruik hem om lange routes te bewerken in te korten en dan naar mn Garmin te sturen, osman is top om op te navigeren maar mn Garmind Edge 1030 plus gaat 4 dagen mee op 1 accu landing, osmand op mijn telefoon 3 a 4 uur
Bedankt voor uw bericht. Is er ook een mogelijkheid om POI’s op de garmin in te stellen? Ik overweeg de Garmin Edge Explore (2) aan te schaffen. Het enig wat voor mij van belang is, is step bij step navigatie en de campings aan de route
FietsenNaarFrankrijk schreef:
di 02 jul, 2024 11:45
Goedemorgen, ik ben nieuw op dit forum. eind Juli ben ik van plan om de veloroute du soleil te gaan rijden.

Ik heb wat praktische vragen over navigatie

De route heb ik als GPX file gedownload en op mijn telefoon geladen in Komoot. Zo heb ik een step by step navigatie met gesproken instructies. Aan mijn telefoon hang ik een 20.000 mah powerbank.
Het probleem van Komoot is dat ik geen campings vlak bij de route kan zien. Komoot geeft geen POI's

Ik ben dus op zoek naar een app voor mijn iPhone, waarbij ik mijn route kan laden, EN waarbij ik op dezelfde kaart de campings kan zien.

Ik wil dus voorkomen dat ik moet schakelen en tussen de kaart van Komoot en dan vervolgens naar Google moet gaan om te gokken welke campings in de buurt zijn.

Wie heeft advies hoe ik dit kan realiseren?
In de gids staan campings
ik heb de route en campings in mapout op mijn iPhone, dit ziet er zo uit.
(blauw is de route)
IMG_1647.jpeg
Hallo jan de fietser. Geeft deze dan ook campings in frankrijk weer? Zijn de campings aanklikbaar zodat er een adres of website verschijnt? Alvast dank
Bericht aan Bert. U meldt dat in de gids de campings staan en dat klopt idd maar is helaas geen antwoord op mijn vraag
FietsenNaarFrankrijk schreef:
di 02 jul, 2024 19:54
Hallo jan de fietser. Geeft deze dan ook campings in frankrijk weer? Zijn de campings aanklikbaar zodat er een adres of website verschijnt? Alvast dank
je gebruikt hiervoor de camping selector, je upload je gpx, geef een paar parameters op en er wordt een gpx file gecreëerd, die kun je dan weer importeren in mapout.
https://lijsttrekkers.be/camping-selector/

Je ziet geen adres gegevens, alleen de naam vd camoing, maar met google vind je de camp8ng dan wel.
FietsenNaarFrankrijk schreef:
di 02 jul, 2024 19:02
Bedankt voor uw bericht. Is er ook een mogelijkheid om POI’s op de garmin in te stellen? Ik overweeg de Garmin Edge Explore (2) aan te schaffen. Het enig wat voor mij van belang is, is step bij step navigatie en de campings aan de route
Nee je kan niet instellen dat je Edge de campings weergeeft als je ver uitzoomt, je ziet ze wel als je op zeg 120 meter inzoomt [ afhankelijk hoe je hem instelt.

https://gravelmaps.de/download/

Je kan wel een extra kaart er opzetten, deze kaart laat alle campings zien en geeft onverhard duidelijk weer.
FietsenNaarFrankrijk schreef:
di 02 jul, 2024 19:57
Bericht aan Bert. U meldt dat in de gids de campings staan en dat klopt idd maar is helaas geen antwoord op mijn vraag
U bent op zoek naar campings. Ik geef u een mogelijkheid. U zou ook op Google Maps kunnen kijken.
Hallo bert, dank wederom voor uw bijdrage.

Ik schreef in mijn eerste bericht:

"Ik wil dus voorkomen dat ik moet schakelen en tussen de kaart van Komoot en dan vervolgens naar Google moet gaan om te gokken welke campings in de buurt zijn."

Ik heb de gids, en ik weet dat google maps bestaat

Fijne dag
Heeft Komoot niet de mogelijkheid om poi’s handmatig toe te voegen? Dan kan je de campings uit het boekje/ van Google bij de voorbereiding toevoegen aan Komoot? Even werk, maar voorbereiden van de vakantie is ook een deel van de vakantie, toch?
Hallo polling. Dank voor de bijdrage, dit ga ik even onderzoeken. En de voorbereiding is superleuk. Om het boekje te lezen, maar ook alle reisverhalen om te lezen
Als je een iPhone gebruikt om te navigeren, kan ik je Pocket Earth aanraden, specifiek voor Apple, te installeren op te telefoon/iPhone/iPad. Ze hebben een gratis en betaalde versie zover ik weet. Ik gebruik de eenmalig betaalde versie al jaren en kan over de hele wereld navigeren. GPX routes kan je rechtstreeks in de app downloaden. De app moet je leren gebruiken, Johan Blom geeft jaarlijks navigatie-cursus onder andere over Pocket Earth. P E heeft veel lagen, maar onder andere een 'zoek dichtbij' functie, die van alles weergeeft, onder andere 'accomodatie' (en winkels, restaurants, bezienswaardigheden). Dan moet je wel zelf aan de slag....
Je kan bijvoorbeeld de hele route Veloroute du Soleil in de app bekijken, inzoomen waar je wilt en in ingezoomde deel alles opzoeken wat je wilt, binnen een straal van 2km, 8km, 32km, 64km en 128km.
De app werkt fijn op de fiets als navigatie-app.
Succes.
FietsenNaarFrankrijk schreef:
wo 03 jul, 2024 09:06
Hallo bert, dank wederom voor uw bijdrage.

Ik schreef in mijn eerste bericht:

"Ik wil dus voorkomen dat ik moet schakelen en tussen de kaart van Komoot en dan vervolgens naar Google moet gaan om te gokken welke campings in de buurt zijn."

Ik heb de gids, en ik weet dat google maps bestaat

Fijne dag
Als u de gids heeft, dan is het toch een kleine moeite om even in de gids te kijken.
rickie schreef:
wo 03 jul, 2024 13:33
Als je een iPhone gebruikt om te navigeren, kan ik je Pocket Earth aanraden, specifiek voor Apple, te installeren op te telefoon/iPhone/iPad. Ze hebben een gratis en betaalde versie zover ik weet. Ik gebruik de eenmalig betaalde versie al jaren en kan over de hele wereld navigeren. GPX routes kan je rechtstreeks in de app downloaden. De app moet je leren gebruiken, Johan Blom geeft jaarlijks navigatie-cursus onder andere over Pocket Earth. P E heeft veel lagen, maar onder andere een 'zoek dichtbij' functie, die van alles weergeeft, onder andere 'accomodatie' (en winkels, restaurants, bezienswaardigheden). Dan moet je wel zelf aan de slag....
Je kan bijvoorbeeld de hele route Veloroute du Soleil in de app bekijken, inzoomen waar je wilt en in ingezoomde deel alles opzoeken wat je wilt, binnen een straal van 2km, 8km, 32km, 64km en 128km.
De app werkt fijn op de fiets als navigatie-app.
Succes.
Hallo rickie, dank voor dit zeer uitgebreide antwoord. Dit waardeer ik oprecht. Ik ga deze app even downloaden vanavond

Groet
FietsenNaarFrankrijk schreef:
wo 03 jul, 2024 14:36
rickie schreef:
wo 03 jul, 2024 13:33
Als je een iPhone gebruikt om te navigeren, kan ik je Pocket Earth aanraden, specifiek voor Apple, te installeren op te telefoon/iPhone/iPad. Ze hebben een gratis en betaalde versie zover ik weet. Ik gebruik de eenmalig betaalde versie al jaren en kan over de hele wereld navigeren. GPX routes kan je rechtstreeks in de app downloaden. De app moet je leren gebruiken, Johan Blom geeft jaarlijks navigatie-cursus onder andere over Pocket Earth. P E heeft veel lagen, maar onder andere een 'zoek dichtbij' functie, die van alles weergeeft, onder andere 'accomodatie' (en winkels, restaurants, bezienswaardigheden). Dan moet je wel zelf aan de slag....
Je kan bijvoorbeeld de hele route Veloroute du Soleil in de app bekijken, inzoomen waar je wilt en in ingezoomde deel alles opzoeken wat je wilt, binnen een straal van 2km, 8km, 32km, 64km en 128km.
De app werkt fijn op de fiets als navigatie-app.
Succes.
Hallo rickie, dank voor dit zeer uitgebreide antwoord. Dit waardeer ik oprecht. Ik ga deze app even downloaden vanavond

Groet
Precies zoals Rickie zei ...

Ik gebruik de app ook al jaren naar volle tevredenheid.
Bijkomend voordeel is dat je zelf "spelden" kunt opslaan waar je maar wilt, die een naam geven zoals jij ze makkelijk herkend, een eigen label en kleur geven, én je blijft de speld zien bij elke zoominstelling!
Tijdens je voorbereiding met bvb de gids en google maps kun je dus elke kandidaat-camping of andere overnachtingsplaats aanmaken als speld, en aan elke speld kun je zelf notities én zelfs foto's toevoegen, nuttig voor gebruik op het terrein.

Veel plezier met de voorbereiding ...