Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Identificeren remklauwen - Forum Wereldfietser

Identificeren remklauwen

Zou iemand mij kunnen helpen met het identificeren van de remklauwen die op de foto's te zien zijn en weten welk bleed-/vulsetje zou passen? Volgens mij is de Torx-schroef van de bleedschroef T25.

Wat achtergrondinformatie: mijn QWIC iMN7+ belt heb ik een aantal jaar geleden gekocht bij een fietsenmaker waar ik niet meer terug zal komen. Deze zaak heeft verzaakt om door te geven dat QWIC in Coronatijd een probleem heeft gehad met de levering van de remmen en daardoor een alternatief heeft gebruikt dat problemen gaf. Ik ben daardoor vele malen teruggeweest zonder dat een reparatie succesvol was, terwijl vanuit QWIC het vervangen van de remmen (remhendels?) gewoon zou worden vergoed.

Een andere fietsenmaker heeft me gelukkig kunnen helpen, maar die zit niet dichtbij, loopt tegen zijn pensioen aan, heeft het ongelooflijk druk en is van de stress al een dag minder gaan werken. Deze fietsenmaker heeft HS22 remhendels op mijn fiets gezet. Ik dacht dat ook de klauwen vervangen waren, maar toen ik met een HS22 bleedsetje aan kwam zetten pastte dat niet op de klauwen 🥲.

Ik ben (nog) geen wereldfietser maar door het gebrek aan beschikbare fietsenmakers in de buurt hierbij toch een vraag aan jullie. Wie weet dat ik een fietsvakantie nog ga proberen; op dit moment vind ik een motorvakantie al best behelpen!

Bijlagen

Een none name no brand imitatie van een Shimano remklauw.

Vreemd als er een HS22 remhendel op is gekomen, de HS velgremmen van Magura werken op een veel lagere druk dan de meeste schijfremmen.

Zou je aanraden een set MT 400 of Deore Shimano remmen op je fiets te [laten] monteren.
Of BB7's :twisted:
Een none name no brand imitatie van een Shimano remklauw.
Ugh :(
Vreemd als er een HS22 remhendel op is gekomen, de HS velgremmen van Magura werken op een veel lagere druk dan de meeste schijfremmen.
Dat is inderdaad wel vreemd en suf zeg. Dank voor die info!
Zou je aanraden een set MT 400 of Deore Shimano remmen op je fiets te [laten] monteren.
Volgens de website wordt het model fiets wordt nu geleverd met de MT200. Dan lijkt me de MT400 inderdaad een mooie optie: zou er zo op kunnen lijkt het (?) en is meteen een mooie upgrade. De huidige Frankenstein-combinatie mag in ieder geval heel snel de prullenbak in!

Hartelijk dank voor uw reactie, dit helpt me letterlijk en figuurlijk weer op weg!
Remde dit fatsoenlijk met hs22 grepen?

:shock:
Shrek schreef:
di 25 jun, 2024 08:28
Of BB7's :twisted:
En dan mechanische kabels door het frame routen :o ?
Grandonneur schreef:
wo 26 jun, 2024 15:52
Remde dit fatsoenlijk met hs22 grepen?

:shock:
Nou ik kan het alleen baseren op de rem van het achterwiel, vóór heeft het ondanks de verwoede pogingen van de fietsenmakers eigenlijk altijd alleen maar lucht geknepen. Met de achterrem kan ik in ieder geval zo hard remmen dat het wiel slipt. Maar ik heb geen referentie hoe goed hydraulische remmen zouden kunnen zijn. Het zou fijn zijn als ik met de voorrem een stoppie kan doen ;-)
jorritt schreef:
wo 26 jun, 2024 15:28

Volgens de website wordt het model fiets wordt nu geleverd met de MT200. Dan lijkt me de MT400 inderdaad een mooie optie: zou er zo op kunnen lijkt het (?) en is meteen een mooie upgrade. De huidige Frankenstein-combinatie mag in ieder geval heel snel de prullenbak in!

Hartelijk dank voor uw reactie, dit helpt me letterlijk en figuurlijk weer op weg!
graag gedaan, de MT400 is idd een mooie upgrade, kan je weer fatsoenlijk en veilig remmen en stoppies doen als je dat wil :wink:

De MT400 past zonder problemen op je fiets, wel ook echt de oude remleidingen vervangen, als je een beetje handig bent kan je prima de remmen zelf vervangen met wat hulp van youtube, remleiding en klauw en remhendel zijn al gevuld en onlucht en als je heel voorzichtig de remleiding inkort komt er geen lucht in de rem.
Mr. Z schreef:
wo 26 jun, 2024 19:15

[...]

De MT400 past zonder problemen op je fiets, wel ook echt de oude remleidingen vervangen, als je een beetje handig bent kan je prima de remmen zelf vervangen met wat hulp van youtube, remleiding en klauw en remhendel zijn al gevuld en onlucht en als je heel voorzichtig de remleiding inkort komt er geen lucht in de rem.
Het duurde even maar ik heb uiteindelijk nieuwe klauwen, leidingen en hendels (zie de extra toegevoegde foto's) er zelf opgezet, nog netjes met de juiste momenten ook. Alleen kon ik zo snel niet de BL-MT400 hendels krijgen en had ik een setje met BL-MT4100 gekocht. Door de extra 'steun' past die echter niet helemaal sjiek op de rechterkant waar ook de versnellings, eh, 'hendel' zit. Maar met m'n grote handen kom ik er alsnog wel makkelijk bij ;-)

Had de leiding(en) ook iets in kunnen korten maar ik had daar eerlijk gezegd geen zin meer in. In ieder geval remt het weer naar behoren, dus nog een afsluitend dankwoord voor de hulp! Merci!

Bijlagen

Je bent lekker bezig geweest! Mooi dat je weer goed kan remmen!