Additionally, paste this code immediately after the opening tag: post eens een foto van je vakantiefiets - Pagina 187 - Forum Wereldfietser

post eens een foto van je vakantiefiets

3744 berichten
Vandaag een Koga Worldtraveller uit 2021 (volgens de verkoper in de fietsenzaak) voor m’n echtgenote gekocht. In het weekend bleek dat er een scheurtje in het balhoofd van haar Terraliner zit en we gaan over ruim twee weken de Veloroute du Soleil fietsen… Veel zoeken op internet, maar die fietsen worden nauwelijks aangeboden. Gelukkig op een klein uur rijden, bij een fietsenzaak ik Goirle, hadden ze een nette fiets staan. Jammergenoeg niet afgemonteerd met Shimano XT, maar SLX. Ook geen diskbrakes maar wel hydraulische naafremmen.
IMG_0439.jpeg
IMG_0438.jpeg
Het scheurtje in het balhoofd.
Goed gedaan!
MichaelN schreef:
di 28 mei, 2024 19:39
Jammergenoeg niet afgemonteerd met Shimano XT, maar SLX. Ook geen diskbrakes maar wel hydraulische naafremmen.

SLX is minstens even geschikt als XT. Liever disc valt te begrijpen, maar dit is toch ook niet verkeerd. Geniet ervan.
Ook eens een foto van mijn fiets ergens in midden Turkije. Binnenkort mag ik het Turkse vlaggetje vervangen door een Georgische.
20240529_132051.jpg
MichaelN schreef:
di 28 mei, 2024 19:39
Jammergenoeg niet afgemonteerd met Shimano XT, maar SLX.
SLX is prima spul hoor :D
Ook geen diskbrakes maar wel hydraulische naafvelgremmen.
;)

MichaelN schreef:
di 28 mei, 2024 19:39
we gaan over ruim twee weken de Veloroute du Soleil fietsen…
"De Véloroute du Soleil is ook een fietsroute met zeer weinig hoogtemeters"
https://www.cyclingeurope.nl/routes/soleil/index.php

Komt goed. Veel plezier! :D
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 05:19
Ook eens een foto van mijn fiets ergens in midden Turkije. Binnenkort mag ik het Turkse vlaggetje vervangen door een Georgische.20240529_132051.jpg
mooi!
Zo'n Sutra ULTD, heeft dat geen steekas achter? Hoe heb je daar je Rohloff ingepast?
Hoe heb je de shifter op je corner bar geplaatst?
kristiano schreef:
do 30 mei, 2024 09:25
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 05:19
Ook eens een foto van mijn fiets ergens in midden Turkije. Binnenkort mag ik het Turkse vlaggetje vervangen door een Georgische.20240529_132051.jpg
mooi!
Zo'n Sutra ULTD, heeft dat geen steekas achter? Hoe heb je daar je Rohloff ingepast?
Hoe heb je de shifter op je corner bar geplaatst?
Het is inderdaad origineel een 12x142 steekas, maar daar past een Rohloff A12 in. Speciaal voor steekassen gemaakt. De shifter zit aan het uiteinde rechts, even wennen maar intussen wil ik nooit meer anders.
Screenshot_20240530_104142_Polarsteps.jpg
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 09:45
kristiano schreef:
do 30 mei, 2024 09:25
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 05:19
Ook eens een foto van mijn fiets ergens in midden Turkije. Binnenkort mag ik het Turkse vlaggetje vervangen door een Georgische.20240529_132051.jpg
mooi!
Zo'n Sutra ULTD, heeft dat geen steekas achter? Hoe heb je daar je Rohloff ingepast?
Hoe heb je de shifter op je corner bar geplaatst?
Het is inderdaad origineel een 12x142 steekas, maar daar past een Rohloff A12 in. Speciaal voor steekassen gemaakt. De shifter zit aan het uiteinde rechts, even wennen maar intussen wil ik nooit meer anders.Screenshot_20240530_104142_Polarsteps.jpg
Alvast bedankt voor je antwoord.

ik had nog een andere vraag (eerder vergeten typen), maar je hebt geen OEM dropouts (want steekas) én flatmount remmen (waar ik een adapter naar postmount BB7s zie),ik zie geen ook torsiearm of iets dergelijks...
én TOCH raak je blijkbaar vooruit ;)
Dus bestaat er een flatmount monkeybone adapter ding? Ik dacht dat dat er enkel voor postmount was?

(véél vragen, maar ik ben een soortgelijke fiets op basis van een Fargo aan het opbouwen, waar het er wel wat makkelijker uitziet dan bij jou. Ik veronderstel dat je ook een kettingspanner gebruikt ?)
Gezien de kettingloop ga ik uit van een kettingspanner maar de torsiearm mis ik ook.

Ik ben ook nieuwsgierig hoe het gaat bij een lekke band omdat je echt bouten moet losdraaien om het wiel te kunnen verwijderen (en dat zal bij zo'n lange reis dus toch wel voorkomen - zelfs bij tubeless). Hoe lastig is dat?
Bij deze ook nog een foto van de dropout, dat biedt wat duidelijkheid en als erna nog vragen zijn zal ik ze natuurlijk alsnog beantwoorden. Qua lekke banden: het wiel is er zo uit: twee boutjes en de external gear mech eraf en je wipt hem er zo uit.

En ja hij is erg vies op het moment en de kabels naar de ext gear mech wat assymetrisch door een kabelbreukje in de middle of nowhere en er een nieuwe kabel op heb gelekt zonder kabelknipper voorhanden.
20240530_133643.jpg
Wat voor achterdrager zit er eigenlijk op? Die beugel "naar voren" is wel interessant bij sommige montagepunten.
Fedor schreef:
do 30 mei, 2024 12:56
Wat voor achterdrager zit er eigenlijk op? Die beugel "naar voren" is wel interessant bij sommige montagepunten.
Tubus disco
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 13:22
Fedor schreef:
do 30 mei, 2024 12:56
Wat voor achterdrager zit er eigenlijk op? Die beugel "naar voren" is wel interessant bij sommige montagepunten.
Tubus disco
Aha, eigenlijk bedoeld i.c.m. een QR maar je kan hem natuurlijk ook gewoon vastbouten :)
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 12:42
Bij deze ook nog een foto van de dropout, dat biedt wat duidelijkheid en als erna nog vragen zijn zal ik ze natuurlijk alsnog beantwoorden. Qua lekke banden: het wiel is er zo uit: twee boutjes en de external gear mech eraf en je wipt hem er zo uit.

En ja hij is erg vies op het moment en de kabels naar de ext gear mech wat assymetrisch door een kabelbreukje in de middle of nowhere en er een nieuwe kabel op heb gelekt zonder kabelknipper voorhanden.

20240530_133643.jpg
ah, OK, dus een OEM2 asplaat waarbij je een bestaande bout in je frame wss langer hebt zodat je er aan de binnenkant je asplaat over kan schuiven..

En ik veronderstel dat je PM remmen gebruikt omdat je dan makkelijker 160/180m schijven kan gebruiken (of nog waarschijnlijker, je voor MTB grepen geen flatmount BB7s hebt, enkel voor road)?

hartelijk bedankt voor de verduidelijkingen !
kristiano schreef:
do 30 mei, 2024 13:59
ULTD schreef:
do 30 mei, 2024 12:42
Bij deze ook nog een foto van de dropout, dat biedt wat duidelijkheid en als erna nog vragen zijn zal ik ze natuurlijk alsnog beantwoorden. Qua lekke banden: het wiel is er zo uit: twee boutjes en de external gear mech eraf en je wipt hem er zo uit.

En ja hij is erg vies op het moment en de kabels naar de ext gear mech wat assymetrisch door een kabelbreukje in de middle of nowhere en er een nieuwe kabel op heb gelekt zonder kabelknipper voorhanden.

20240530_133643.jpg
ah, OK, dus een OEM2 asplaat waarbij je een bestaande bout in je frame wss langer hebt zodat je er aan de binnenkant je asplaat over kan schuiven..

En ik veronderstel dat je PM remmen gebruikt omdat je dan makkelijker 160/180m schijven kan gebruiken (of nog waarschijnlijker, je voor MTB grepen geen flatmount BB7s hebt, enkel voor road)?

hartelijk bedankt voor de verduidelijkingen !
Volgens mij heb je voor road ook geen flatmount BB7's? Tenminste, ik heb ze niet kunnen vinden voor de fiets van mijn vriendin. Daar ben ik uitgekomen op TRP Spyres.
Klaar voor een weekje klassiek cyclotourisme in Frankrijk. :)

Mijn ode aan Halfords, en aan de Fédération française de Cyclotourisme, die in 1946 samen met de constructeurs de specificaties heeft opgesteld voor een goede doch betaalbare vakantiefiets.

Afbeelding
IMG_0407.jpg
IMG_0265.JPG
Trek x500 navigator (jaartal mij onbekend):
tuanis schreef:
zo 09 jun, 2024 20:47
Trek x500 navigator (jaartal mij onbekend):
Jij bent in mijn ogen een echte fietser. No-nonsense fiets, no-nonsense tassen, no-nonsense banden en trappen maar.
Mooi man!
Leuk al die nieuwe foto's :)

Ook van mijn fiets maar weer eens een plaatje in het wild, nu in het zuiden van Engeland afgelopen April :)

Afbeelding
Mijn Koga Randoneur Extra uit 1986 is klaar voor op reis, gekocht op Marktplaats van een hele aardige man. De afgelopen maanden teruggebracht in originele staat, wel stadsremmen toegevoegd. Bij elkaar niet meer dan 250 euro gekost en verder veel schoonmaken, smeren en poetsen. Wat fiets dat lekker. Wel alvast twee reserve biopace kettingbladen gekocht op eBay.


Afbeelding
Afbeelding
h_vd_w schreef:
di 18 jun, 2024 19:54
Mijn Koga Randoneur Extra uit 1986 is klaar voor op reis, gekocht op Marktplaats van een hele aardige man. De afgelopen maanden teruggebracht in originele staat, wel stadsremmen toegevoegd. Bij elkaar niet meer dan 250 euro gekost en verder veel schoonmaken, smeren en poetsen. Wat fiets dat lekker.
Fantastische fiets. De mijne is een jaar ouder, en het is een van de fijnst rijdende fietsen die ik heb.

Veel plezier ermee!