Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Toen meerdere mooie tochten gelopen uit het boekje Bergtochten in de Zwitserse Alpen van Jolanda Linschooten (een aanrader). We zaten op een camping nabij Martigny. Na een croissant en kop koffie op het station (je waant je daar echt al in Frankrijk) flinke klim van 1.200 m naar Bisse de Saxon (een waterloop zoals de levada's op Madeira) en deze gevolgd tot in Haute-Nendaz. Halverwege de nacht doorgebracht (een bivak) met prachtig uitzicht op het Rhône dal.
Toch wel.Martin E. van Doornik schreef: ↑do 25 apr, 2024 13:47..... moeilijk plaatje zonder aanknopingspunten, afgezien van wat onbeduidende (qua stijl) huizen. Hoeveel stroompjes telt Nederland?
Het is inderdaad ingeklonken veengebied. Aanvankelijk kon het gebied op natuurlijke wijze ontwateren, na het inklinken lukte dat niet meer en moest er een gemaal aan te pas komen. Het watertje is overigens geen oud stroompje maar een vaart die in de 16e eeuw gegraven werd waardoor een dorpje een scheepvaartverbinding en een haventje kreeg.
Het is inderdaad provincie Utrecht.
https://www.ad.nl/eemnes/na-succes-tijd ... ~ae1ed8fc/De tovenaar schreef: ↑do 25 apr, 2024 23:32Dat pontje bestaat niet meer, is nu een brug. Vandaar dat Martin m denk ik niet kon thuisbrengen terwijl het vlak bij Blaricum ligt.
Makkelijk gezegd, maar ik ben in 1974 uit Blaricum vertrokken en sindsdien is de omgeving gedurende de laatste 50 jaar heel erg veranderd. De A27 en de nieuwbouwwijken Stachouwer en Bijvanck bestonden nog niet. Op de onderstaande zelf genomen foto is de Stachouwerweg in januari 1972. Eemnes ligt pal achter me. In de verte de toren van de Blaricumse katholieke kerk. Wat een landelijke rust heerste er toen. En nu dit hier:De tovenaar schreef: ↑do 25 apr, 2024 23:32Dat pontje bestaat niet meer, is nu een brug. Vandaar dat Martin m denk ik niet kon thuisbrengen terwijl het vlak bij Blaricum ligt.