Het is kennelijk heel lastig!
De bebouwing links doet stedelijk Belgisch aan. Het is geen groot kanaal. Op het wegdek staat 'fietsstraat'. Klopt het dat het in Vlaanderen is ?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:@Martin: even off topic. Heb dit zelf ook meegemaakt maar dan tijdens malen met 2 koppels, volle zeilen en breuk kammen van bovenwiel. Vangen lukte niet meer. Je hebt hem uit de wind kunnen kruien en toen kunnen vangen? Wij gelukkig wel en daarna ook emotioneel, gelukkig was er Beerenburg.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 31 mar, 2024 14:17Vandaag ben ik kapot en emotioneel. Gisteren was ik op m'n molen, rustig draaien. Iets na 15.35 uur kwam er heel onverwachts een windvlaag en de molen sloeg op hol. Wel twee wieken per seconde! De kap en de staart schudden hevig, kom hem niet meer tot stilstand brengen, anders brandgevaar. Om het verhaal kort te maken, heb ik de zaak alsnog kunnen redden, zonder schade........
Die herkende ik ook meteen van diverse tochten van de WF die van de camping De Bosrand vertrokken, straks met de Berggeiten weer Had me ook al verbaasd over dit kruispunt.
De staart was met een z.g. bezetketting (naar rechts) vastgezet. Wanneer de schroefbladen van een helikopter draaien, wil de romp de andere kant op neigen, vandaar de staartschroef om de romp stil te houden. Dat gebeurt hetzelfde met een molen. Tijdens het malen gaat de staart zonder ketting snel naar links. Dat deed ik met beleid, om de wieken uit de wind te krijgen en dan veilig vangen (= remmen). De zeilen weggerold en de afgenomen steekborden in de harde wind goed vastgehouden. Vandaag nog wat moe en geëmotioneerd.keesm54 schreef: ↑zo 31 mar, 2024 16:58@Martin: even off topic. Heb dit zelf ook meegemaakt maar dan tijdens malen met 2 koppels, volle zeilen en breuk kammen van bovenwiel. Vangen lukte niet meer. Je hebt hem uit de wind kunnen kruien en toen kunnen vangen? Wij gelukkig wel en daarna ook emotioneel, gelukkig was er Beerenburg.Martin E. van Doornik schreef: ↑zo 31 mar, 2024 14:17Vandaag ben ik kapot en emotioneel. Gisteren was ik op m'n molen, rustig draaien. Iets na 15.35 uur kwam er heel onverwachts een windvlaag en de molen sloeg op hol. Wel twee wieken per seconde! De kap en de staart schudden hevig, kom hem niet meer tot stilstand brengen, anders brandgevaar. Om het verhaal kort te maken, heb ik de zaak alsnog kunnen redden, zonder schade........