Vandaag heb ik een proefrit gemaakt op de Rotwild RC1000 met een Pinion MGU motor en schakelbak in 1.
Ik moet eerlijk zeggen dat dit wel geweldig rijd en schakelt.
Wat me gelijk opviel waren de 2 horizontale pinnen achter waar je een fietstas aan kunt hangen.
Een groot gedeelte van de bagagedrager mist gewoon terwijl je de tassen er gewoon aan kunt hangen.
Geen bandaandrijving maar een kettingaandrijving, en wat voor een ketting.
Doordat de ketting op een vast punt blijft zal deze zeker heel duurzaam zijn.
Het nadeel vindt ik wel het geluid die iets meer aanwezig is.
Sportieve geometrie met een voor en achterdemper die zorgen voor een geweldige rijcomfort offtheroad maar zeker ook op de weg met de lock die je er op kunt zetten.
De fiets heeft een standaard 960 w accu voor een grote actieradius.
Ik had hem eerst op off staan wat ik niet in de gaten had.
Dus ook zonder ondersteuning loopt deze fiets heel licht.
Schakelen kun je ook in stilstand dus gelijk optrekken met de juiste versnelling.
Ook heeft de fiets een dropper post zodat je je zadel kunt laten zakken als je even moet wachten voor een stoplicht.
Met mijn 1.96 lengte is een dropper toch echt wel fijn.
Toch ben ik wel benieuwd of deze fiets geschikt is voor een fietskar.
Het was een maatje L terwijl ik XL nodig heb.
Ook de XL zou binnenkort binnenkomen maar krapte mij toch wel even achter de oren bij het horen van de prijs.
Maar liefst 10.000 moet je neerleggen voor een fiets met gewoon standaard 2 jaar garantie.
Ik weet dat Rotwild een klasse merk is maar deze Pinion motor moet zich toch wel weer bewijzen.
Vooral voor het lange afstandfietsen en de vele landen waar we allemaal komen vraag ik mij af of de ondersteuning/reparatie geen probleem wordt, maar misschien is dit wel helemaal niet nodig omdat het onderhoud behoorlijk wordt beperkt door het gesloten systeem.
Toch is het altijd leuk een fiets te gaan testen.
Gr. Robert
Ik moet eerlijk zeggen dat dit wel geweldig rijd en schakelt.
Wat me gelijk opviel waren de 2 horizontale pinnen achter waar je een fietstas aan kunt hangen.
Een groot gedeelte van de bagagedrager mist gewoon terwijl je de tassen er gewoon aan kunt hangen.
Geen bandaandrijving maar een kettingaandrijving, en wat voor een ketting.
Doordat de ketting op een vast punt blijft zal deze zeker heel duurzaam zijn.
Het nadeel vindt ik wel het geluid die iets meer aanwezig is.
Sportieve geometrie met een voor en achterdemper die zorgen voor een geweldige rijcomfort offtheroad maar zeker ook op de weg met de lock die je er op kunt zetten.
De fiets heeft een standaard 960 w accu voor een grote actieradius.
Ik had hem eerst op off staan wat ik niet in de gaten had.
Dus ook zonder ondersteuning loopt deze fiets heel licht.
Schakelen kun je ook in stilstand dus gelijk optrekken met de juiste versnelling.
Ook heeft de fiets een dropper post zodat je je zadel kunt laten zakken als je even moet wachten voor een stoplicht.
Met mijn 1.96 lengte is een dropper toch echt wel fijn.
Toch ben ik wel benieuwd of deze fiets geschikt is voor een fietskar.
Het was een maatje L terwijl ik XL nodig heb.
Ook de XL zou binnenkort binnenkomen maar krapte mij toch wel even achter de oren bij het horen van de prijs.
Maar liefst 10.000 moet je neerleggen voor een fiets met gewoon standaard 2 jaar garantie.
Ik weet dat Rotwild een klasse merk is maar deze Pinion motor moet zich toch wel weer bewijzen.
Vooral voor het lange afstandfietsen en de vele landen waar we allemaal komen vraag ik mij af of de ondersteuning/reparatie geen probleem wordt, maar misschien is dit wel helemaal niet nodig omdat het onderhoud behoorlijk wordt beperkt door het gesloten systeem.
Toch is het altijd leuk een fiets te gaan testen.
Gr. Robert