door
WillemT » zo 10 mar, 2024 13:47
Gisteren een ritje vanuit huis uit naar Arnhem CS gemaakt. Terug met de trein (beproefd recept
). Flinke tegenwind. Deels de Limes fietsroute gevolgd. Een paar opmerkingen en wat foto's:
- De Langbroekerdijk (even na Odijk vanuit mijn kant) is een rampzalige weg. Aan beide zijde van de drukke en smalle weg is een fietszone gemarkeerd, maar dat is schijnveiligheid. Een tegemoetkomende auto meende een groepje wielrenners te moeten inhalen, kwam volledig op mijn wegdeel, en ik belande ondersteboven in de berm. De auto reed door en ik bleef achter met pijnlijke knie en elleboog. Toch maar doorgefietst. Over deze weg komen nota bene vier fietsroutes (R1, EV2. LF4 en LIMES). Het is helaas ook een sluiproute gezien het vele haastige gemotoriseerde verkeer.
- De Beverweerdsebrug in Werkhoven blijft nog tot vrijdag 22 maart dicht door uitgelopen werkzaamheden. Je kan makkelijk het Kippepaadje nemen, eigenlijk een wandelpad maar prima te fietsen.
- Waar ik al bevreesd voor was: elke rivierdijk een ramp is. Het stuk Rijswijk - Bontemorgen zou ik mijden. Brullende motoren vlogen me om de oren. Nu al. Hoe moet dat straks zijn op een zomerse dag? Na Bontemorgen tot Kesteren is een mooi (autovrij) stuk rivierdijk. Bij Opheusden ben ik naar de Blauwe Kamer overgestoken en toen richting Arnhem.
Rembrandtkade in Utrecht: woonblok in Amsterdamse School stijl
Kasteel Duurstede
Rijndijk 2, Lienden. Kleine boerderij van het Betuwse type (Rijksmomument), naar thuis bleek.