My words
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Je bedoelt dat ik een route van 8000 km zo op mijn smartphone kan zetten, en een dedicated GPS device zich daar in verslikt? Dat ik op een smartphone vele malen sneller kan in- en uitzoomen? Op een smartphone meestal veel mooiere kaartenweergave heb? Snel even een alternatieve route kan maken? Etc.Polariteit schreef: ↑za 20 jan, 2024 12:20Telefoon is en blijft een compromis, dedicated fietscomputer rent daar doorgaans rondjes omheen op zo'n beetje alle vlakken omdat het een apparaat is wat speciaal daarvoor bedoeld is...
Ja dat dus.
Jazeker, ik ken iemand die naar Santiago gefietst is en voor de zekerheid 2 smartphones bij zich had gestoken.
Ja ik, op mijn stuur een oude iPhone 6, is wat minder bulky, heeft een veel beter scherm en is waterdichter dan mijn reguliere xiaomi die in mijn tas zit. Daarentegen is de gps nauwkeurigheid van de iphone stukken minder en laat ie regelmatig steken vallen maar dat neem ik voor lief, het spoor wordt met beiden opgenomen zodat ik altijd een bruikbare track heb. En mijn garmins dan? Die liggen al jaren thuis in een la te verstoffen
Iig de Garmin edge die ik gebruik wel... die past een track indien gewenst aan, werkt best goed bij slechte kwaliteit tracks waarbij je heel veel rechte lijnen hebt ipv dat de track netjes de bochten volgtCarl schreef: ↑za 20 jan, 2024 15:45Ook als je een track rijdt?Polariteit schreef: ↑za 20 jan, 2024 12:20Deze ervaring heb ik niet echt. De meeste GPS-computers die je als navigatie kan gebruiken kunnen een geluidsignaal geven als je moet afslaan.
Groetjes,
Carl
Jazeker. De Samsung S22 Ultra gaat op de bovenbuis (voor navigatie, maar ook voor fotografie, boekingen, etc...)
Zeker. Ik heb een oude, overbodig geworden, iPhone diep in mijn baggage zitten, die helemaal (hetzelfde) is geconfigureerd voor fietsvakantie, kwa app's, offline kaarten, routes, etc. Kan ik binnen een minuut verder gaan met navigeren, als mijn normale iPhone het om een of andere reden laat afweten. Toch wel heel fijn bv als je je in de boondocks bevind, en in de bewoonde wereld wilt uitkomen voor zonsondergang. En ook alle communicatie gegevens staan erin, zodat ik via Wifi of een nieuwe (e)SIM kaart gewoon verder kan gaan met communicatie via die foon.
De eenmalig betaalde versie van Osmand waarop ik een op voorhand uitgestippelde track volg (maar niet slaafs).