Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Bloed doping - Pagina 3 - Forum Wereldfietser

Bloed doping

giantus schreef:Fietsjunks, Rasmussen heeft volgens De Rooy bevestigt dat hij in Italie was. Dat ontkent hij nu weer, maar is dat geloofwaardig?

Ook is het niet een of andere journalist maar iemand die rasmussen kende. Verder is het ook nog eens zo dat de Rabobank ploeg waarschijnlijk zeker weet dat er iets echt mis is. Als ze daar aan twijfelden zouden ze hem nooit uit de tour gooien.

Maargoed, ik ben het wel met je eens dat het een totale anticlimax is van deze tour. En het begon allemaal zo mooi.....

PS. Waarschijnlijk zal ik de mooie tweestrijd tussen rasmussen en contador onthouden en al dat gekibbel niet :D
Volgens mij is Rasmussen door de Rabobank geslachtofferd om het imago van de bank weer op te poetsen
Dus de commercieele belangen van de bank gaan boven de sportieve belangen en het plezier van millioenen TV kijkers
Als de Raboploeg Rasmussen de hand boven het hoofd had gehouden, zou de situatie nog veel verder zijn geescaleerd. Nu kunnen Boogerd c.s. met opgeheven hoofd verder de Tour uitrijden en zijn ze volgend jaar ook weer welkom en kan Thomas Dekker een gooi doen naar het geel. :) Bovendien hebben we gisteren een "bloedstollende" :lol: tijdrit kunnen zien tussen de nrs 1, 2 en 3 en heeft de Tour een "schone" winnaar in de persoon van ex Astana en Fuentes klant Contador. :?
De tovenaar schreef:Als de Raboploeg Rasmussen de hand boven het hoofd had gehouden, zou de situatie nog veel verder zijn geescaleerd.
Daar ben ik het zeker niet mee eens; de Raboploeg, bij monde van de Rooy, heeft volgens mij volkomen fout gehandeld door iemand op staande voet te ontslaan die eigenlijk niets gedaan heeft, behalve wat formulieren "misschien" verkeerd ingevuld. Als Rasmussen kan bewijzen dat hij niet gelogen heeft krijgen ze nog een zeer forse naheffing opgelegd. Zelfs in een rechtstaat straf je niet iemand 2x voor één vergrijp(je). Kortom, volkomen ridicuul gedrag van die de Rooy. Ik ben zeker geen fan van Rasmussen, maar hem onbewezen "slachtofferen" gaat mij toch echt te ver.
Het laatste woord is hier nog niet over gezegd
:wink:
Hallo Michael,
Michael W schreef:
De tovenaar schreef:Als de Raboploeg Rasmussen de hand boven het hoofd had gehouden, zou de situatie nog veel verder zijn geescaleerd.
Zelfs in een rechtstaat straf je niet iemand 2x voor één vergrijp(je). Kortom, volkomen ridicuul gedrag van die de Rooy. Ik ben zeker geen fan van Rasmussen, maar hem onbewezen "slachtofferen" gaat mij toch echt te ver. Het laatste woord is hier nog niet over gezegd :wink:
Weet jij dan alle feiten? Zolang die niet bekend zijn lijkt het me prematuur om de beslissing van van Rooy ridicuul te noemen. Inderdaad het laatste woord is hierover nog niet gezegd.

Groetjes,
Frank

Voor zover ik het verhaal heb begrepen gingen de waarschuwingen van de UCI en de eerder opgelegde boete door Rabo over het te laat aanleveren van de gegevens. Het ontslag is een reactie op het aanleveren van onjuiste gegevens (verblijf in Italië i.p.v. Mexico). daar wordt nog over gesteggeld, maar het gaat wel om een ander (vermeend) feit.
Frank schreef:Hallo Michael,
Weet jij dan alle feiten? Zolang die niet bekend zijn lijkt het me prematuur om de beslissing van van Rooy ridicuul te noemen. Inderdaad het laatste woord is hierover nog niet gezegd.
Groetjes,
Frank
Juist Frank, zolang de feiten niet duidelijk zijn (en die weet ik uiteraard ook niet) kan je niet iemand op staande voet gaan ontslaan, hooguit schorsen totdat er nader onderzoek is gedaan. Deze handelswijze is wel degelijk ridicuul (ofwel belachelijk in mijn ogen).
Michael W schreef:Daar ben ik het zeker niet mee eens; de Raboploeg, bij monde van de Rooy, heeft volgens mij volkomen fout gehandeld door iemand op staande voet te ontslaan die eigenlijk niets gedaan heeft, behalve wat formulieren "misschien" verkeerd ingevuld. Als Rasmussen kan bewijzen dat hij niet gelogen heeft krijgen ze nog een zeer forse naheffing opgelegd. Zelfs in een rechtstaat straf je niet iemand 2x voor één vergrijp(je). Kortom, volkomen ridicuul gedrag van die de Rooy. Ik ben zeker geen fan van Rasmussen, maar hem onbewezen "slachtofferen" gaat mij toch echt te ver.
Het laatste woord is hier nog niet over gezegd
Michael, jouw naamgenoot :lol: hoeft niet eens zijn onschuld te bewijzen, als hij Rabo voor de rechtbank sleept moeten zij maar bewijzen dat hij heeft gelogen en niet in Mexico was maar in Italië. Ik ben wel met je eens dat het ontslag op staande voet, het ruineren van zijn carriere en het mislopen van een bijna zekere tourzege een straf is die buiten alle proporties is. Ben benieuwd hoe de rechter hierover oordeelt. Aan de andere kant moet Rasmussen ook maar niet zo slordig zijn met het niet naleven van de regels, hij is professional genoeg dat hij weet dat er out of competition doping controles zijn en als hij die willens en wetens wilt ontlopen moet hij daar ook de consequenties van aanvaarden.
Hallo Michael,
Michael W schreef:
Frank schreef: Weet jij dan alle feiten? Zolang die niet bekend zijn lijkt het me prematuur om de beslissing van van Rooy ridicuul te noemen. Inderdaad het laatste woord is hierover nog niet gezegd.
Groetjes,
Frank
Juist Frank, zolang de feiten niet duidelijk zijn (en die weet ik uiteraard ook niet) kan je niet iemand op staande voet gaan ontslaan, hooguit schorsen totdat er nader onderzoek is gedaan. Deze handelswijze is wel degelijk ridicuul (ofwel belachelijk in mijn ogen).
Nee, zo bedoelde ik het niet. Beide heren weten meer dan wij uit de pers hebben vernomen.
De tovenaar schreef:Ben benieuwd hoe de rechter hierover oordeelt. Aan de andere kant moet Rasmussen ook maar niet zo slordig zijn met het niet naleven van de regels, hij is professional genoeg dat hij weet dat er out of competition doping controles zijn en als hij die willens en wetens wilt ontlopen moet hij daar ook de consequenties van aanvaarden.
Ik vraag me zelfs af of een rechter akkoord zou gaan met die "out of competition" controles. Dat is net zoiets als een werkgever die laat controleren of jij thuis niet rookt of drinkt omdat het op het werk verboden is. Ik ben geen jurist, maar arbeidsrechterlijk klopt er volgens mij geen hout van; ook al staat het in een contract.
Die contracten zijn daardoor misschien gewoon niet eens rechtsgeldig
:wink:
Frank schreef:Nee, zo bedoelde ik het niet. Beide heren weten meer dan wij uit de pers hebben vernomen.
Het "juist" sloeg op dat de feiten (ons nog) niet bekend zijn Frank !! :wink:

liz schreef:Voor zover ik het verhaal heb begrepen gingen de waarschuwingen van de UCI en de eerder opgelegde boete door Rabo over het te laat aanleveren van de gegevens. Het ontslag is een reactie op het aanleveren van onjuiste gegevens (verblijf in Italië i.p.v. Mexico). daar wordt nog over gesteggeld, maar het gaat wel om een ander (vermeend) feit.
Liz, hier heb je helemaal gelijk in. Hij wordt dus absoluut geen 2 keer gestraft voor hetzelfde.
Verder lijkt het me duidelijk dat Rasmussen inderdaad gewoon gelogen heeft over waar hij was. Verblijf in Mexico is extreem makkelijk te bewijzen, dat heeft hij niet gedaan tegenover de Rabo en ook niet tegenover het publiek.
Als je zo liegt tegenover je werkgever lijkt me dat zeer gegrond voor ontslag, zeker in de huidige situatie van het wielrennen!

Mocht hij niet gelogen hebben over zijn verblijf in Mexico, dan is het werkelijkwaar de domste persoon in het gehele peleton volgens mij...... :shock: