Misschien was "vulkaan of niets" een beetje overdreven. Een vulkaantje kon ik ook wel regelen met die Whisperlite. Maar sudderen, dat lukte niet(*).Leon schreef: ↑vr 05 jan, 2024 09:42Ik heb twee Whisperlites en heb veel anderen er een zien gebruiken en dat ging toch best. Er zit alleen een vertraging in en de regeling gaat vrij subtiel. Due van jou zou dan een afwijking in het kraantje hebben.derdekeer schreef: ↑do 04 jan, 2024 20:51De Whisperlite is stil, maar ik heb er eentje een paar maanden gebruikt en ik slaagde er niet in om de vlam te regelen. Het was vulkaan of niets. Sommige mensen zeggen dat het wel kan, maar bij mij is het niet gelukt. Als je meer wilt dan water koken, is die regelbaarheid iets om op te letten.
En verder zijn alle branders natuurlijk gevaarlijik (de minst gevaarlijke vind ik een Trangia en een gasbrander die apart staat en je dus niet bovenop het blikje schroeft).
(*) Ik weet dat er allerlei tips circuleren om toch een soort sudder met een Whisperlite te regelen. En misschien werken die ook een beetje. Alles OK dus als je vindt dat de voordelen van een Whisperlite opwegen tegen de nadelen.