Additionally, paste this code immediately after the opening tag: Raad plaatje! - Pagina 1608 - Forum Wereldfietser

Raad plaatje!

35599 berichten
Mij leek het ronde houten gebouw links het onderstel van een molen. Dus heb ik met Google gezocht naar <mühle am marktplatz>. Daar kwam een plaatje uit van Hotel Zur Mühle in Buxtehude met een vakwerkgevel, waarschijnlijk herbouwd na de oorlog in historische stijl, die erg leek op de gevel midden in het zoekplaatje. Ik heb toen de zoekstring uitgebreid tot <mühle am marktplatz buxtehude>. Dat leverde de toeristische folder waar ik naar verwees en waarin als plek de Fischmarkt werd genoemd.
Op de Fischmarkt in Buxtehude staat inderdaad zo'n rond houten gebouw.
https://www.google.nl/maps/@53.6030596, ... &entry=ttu
Dat leek mij de bevestiging en het was ook bedtijd.

Pas vanmorgen ontdekte ik, ook door het uitblijven van een bevestiging, dat ik het Reisemagazin slordig bekeken had en het de Fischmarkt in Stade was.

Volgende zoekplaatje is een foto die Google Streetview van mij nam. De foto geeft al de nodige informatie waar je het ongeveer moet zoeken. Ik vraag om de juiste locatie, plusminus 200 meter, van de plek waar ik door de Google auto werd ingehaald. De weg is recent opnieuw door Streetview gefotografeerd, maar de plek blijft herkenbaar.
Google Gooseberry Road.png
Ja dat ben ik!
Vreemd, toen ik vanmorgen ging zoeken of ik de plek nog terug kon vinden met Google Maps en Streetview kreeg ik een veel nieuwer plaatje
https://www.google.nl/maps/@38.7458208, ... &entry=ttu
Dat staat toch in de streetview link? Of vraag je wat anders?
Nee, je hebt het goed!
Er zijn kennelijk meer dan één Streetviews van dezelfde plek.
Ja dat zijn particulieren die hun foto's uploaden tbv streetview.
De volgende heeft concurrent Apple van mij gemaakt:
apple2.png
Ik heb ook een foto van de streetview auto:
apple1.jpg
Amersfoort: streetview en foto-tovenaar

gevonden door "torenflat amersfoort" waar ik een plaatje van de flat zag, vervolgens de juiste streetview in de omgeving van de flat vinden.
De tovenaar schreef:
za 30 dec, 2023 12:18
Ik heb ook een foto van de streetview auto:
:D Het hoeft niet altijd van één kant te komen!

Carl
math schreef:
za 30 dec, 2023 11:55
Mij leek het ronde houten gebouw links het onderstel van een molen.
Het is geen molen, maar een Middeleeuwse havenkraan om goederen op boten te laden of lossen. Daarbinnen bevindt zich een tredmolen om het hijswerk aan te drijven. Voorbeelden zijn ook te vinden in Lüneburg en Andernach am Rhein. Gdańsk in Polen ook, maar vanuit een vast gebouw.
JanH schreef:
za 30 dec, 2023 12:49
Amersfoort: streetview en foto-tovenaar

gevonden door "torenflat amersfoort" waar ik een plaatje van de flat zag, vervolgens de juiste streetview in de omgeving van de flat vinden.
👍 JanH mag weer
Nieuwe opgave:
KnipselGG.JPG
https://www.google.nl/maps/@56.2507553, ... ?entry=ttu
Het Loch Sloy powerstation van Inveruglas, Loch Lomond. Herken het van een wandeling.
👍
Beurt naar RIH
De volgende:
0000.JPG
Herkend van mijn fietstocht afgelopen zomer.
Sufers aan de Sufnersee: https://www.google.nl/maps/@46.5679689, ... &entry=ttu

Bonuspunt:
Bonus.JPG
Helemaal goed JanH, zelf wist ik niet meer waar het was maar gezien je onlangs geplaatste prachtige reisverslag verbaast het me niet dat je er langsgekomen bent.
Die jezelf herkent zijn toch wel de leukste.
Nieuwe opgave:
KnipselEE.JPG
Dit plaatje zit me al de hele middag dwars.
Ik ken het, ik weet het, ik ben er geweest.
Ik kan het niet terugvinden.
Lijkt me een Drents brinkdorp, het paard vooraan - daar moet ik misschien aan Zuidlaren (de beroemde paardenmarkt) denken, maar kon die plek niet vinden, de gele stip moet toch makkelijk op satelliet te zien zijn? De straat naar links is meer doorgaand dan de straat rechts voor lokaal verkeer.
Blijkens het blauwe fietsbord moet er buiten beeld linksonder een fietspad zijn.
Boven de auto zie ik een huis met zonnepanelen. De boomstammen zijn aan de linkerkant donker, wellicht is de foto in de NO-richting genomen?
@Martin. Knap hoor wat jij allemaal ziet in de foto. Het klopt helemaal behalve dat van Zuidlaren, maar je had zelf ook al geconstateerd dat het niet in die plaats is.
@Poppink. Ik hoop dat je desondanks een goede oudejaarsavond hebt.