Een oude giant terrago mountainbike uit begin jaren 90.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Een oude giant terrago mountainbike uit begin jaren 90.
Kettingkast met derailleurs?Shorttrack schreef: ↑di 26 dec, 2023 20:02Ik zou ook graag nog een kettingkast monteren. Merk toch dat de ketting te snel vuil wordt. En ik moet ook altijd mijn veters en broek weg steken zodat ze er niet tussen geraken.
Enkel vooraan een bescherming.
Ik wil toch wat advies geven. Een momentsleutel is vast nodig als je carbon onderdelen hebt, met gewoon boerenverstand gebruiken bij het vastdraaien van boutjes op een stalen of alu fiets heb ik hem nooit gemist.Shorttrack schreef: ↑do 08 feb, 2024 16:21
- speling op het balhoofd
- remmen werkten wel maar niet optimaal
- voorderailleur vervangen maar ging niet op grootste blad
- achter 9-speed van gemaakt maar kleinste tandwiel werd niet gehaald en shiften ging vaak in sprongen van 2
Ik wil daarom ook nog eens bekijken om de maguraremmen toch zelf te installeren. Als ik zo wat filmpjes bekijk lijkt het me eerlijk gezegd wel doenbaar. De grootste moeilijkheid zal liggen in het verlengen en verkorten van de leidingen.
Mijn gedachtegang was om de achterste remleiding te gebruiken voor de voorrem om dan een nieuwe leiding te kopen voor de achterste rem. Dan moet ik nog olie kopen om alles opnieuw te vullen. Is het wenselijk om een service kit te kopen hiervoor? (en koop ik dan 1 of 2). Of kan ik ook enkel de leiding en de olie kopen?
De aankoop van dit soort spullen doen mij altijd zeer hard twijfelen over wat ik nodig heb. De installatie wordt gelukkig zeer duidelijk uitgelegd in video's.
nog een bijkomende vraag. Is het belangrijk om een momentschroevendraaier te bezitten? Of komt het niet zo heel nauw allemaal?
Je Magura winter- en regenfiets, vreet geen velgen omdat het een Magura-fiets is, maar omdat het een winter- en regenfiets is. Om dezelfde reden gaan de blokjes niet zo lang mee.Veloos schreef: ↑vr 09 feb, 2024 21:54Of je verkeerd denkt weet ik niet.
Wel mijn ervaringen: mijn 15 jaar oude winter en regen fiets heeft magura remmen.
Wat ik van mijn magura fiets onhandig vind is dat hij al 4 velgen heeft opgegeten, de magura/s lijken dit sneller te doen / minder eenvoudig schoon te spoelen? Blokjes gaan ook niet lang mee, doe zo in de winter 4 maanden met 4 blokjes.