door
Wim » do 26 jul, 2007 17:36
Ik kom veel in de VS en heb er laatst nog een half jaar gewoond. Het blijft altijd een verrassing om te ontdekken welke automaat je pinpas daar wel accepteert, en welke niet. Vaak gaat het goed, maar reken er niet op. Een credit card werkt in de praktijk vaak makkelijker. Wel moet die het dan doen. Ik was laatst op zakenreis met een ietsje beschadigde card die het soms wel deed, maar vaker niet.... Ik had het op Schiphol ontdekt toen ik wat dollars wilde kopen bij de bank, en heb toen nog snel voor de zekerheid wat euro's meegenomen. Uiteindelijk heb ik die duur moeten wisselen op het vliegveld in San Francisco, maar alles is beter dan zonder geld zitten in de VS. Dan ontdek je ineens de gevaren van het leven in dat prachtige en overigens zo gastvrije land. Dat had ik eerder ook al eens ontdekt toen door een fout van de Hyatt en MasterCard mijn hotelreservering twee keer was afgeschreven, en ik dus geen creditruimte meer had (ik was die maand behalve naar de VS ook nog duur naar Rusland geweest). Je kunt dan bellen naar Mastercard, maar ze blaffen je gewoon af dat je maar moet zorgen voor credietruimte. Ik heb drie dagen in een duur hotel in Chicago gezeten met niet meer dan een paar dollar tot de nieuwe maand: het was letterlijk water en brood.
Ik zou proberen een tweede creditcard mee te nemen. j ekrijgt ze tegewoordig door de strot geduwd, en hoewel de meeste van zulke ongevraagde kaarten erg duur zijn in het gebruik is het misschien toch wel veilig om op een andere kaart t ekunnen terugvallen.
Veel plezier,
Wim