Welnee, gewoon van verzinkt staal. Zolang ik mijn fietsen niet permanent buiten stal ga ik tijdens mijn leven niet meer meemaken dat ze bruin worden.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Welnee, gewoon van verzinkt staal. Zolang ik mijn fietsen niet permanent buiten stal ga ik tijdens mijn leven niet meer meemaken dat ze bruin worden.
Nice, ik ga komende week bij JJ ook kijken naar de Rohnin, twijfel zit het hem nog of ik een L of M frame wil.supermario schreef: ↑vr 17 nov, 2023 14:34Mijn 2 nieuwe fietsen.
U-go vouwfiets met shimano 7 naaf en Janjanssen rohnin, met magura mt remmen en rohloff met beld drive.
20231117_125132.jpg
Ik denk het niet omdat het boutje hiervoor te hoog lijkt te zitten maar wellicht toch om zoiets als dit aan te bevestigen?
Gebruik setje al jaren. Erg handig onderweg en inderdaad ook duurzaam. Kan er (proportioneel) flink kracht op zetten.Don van D. schreef: ↑za 18 nov, 2023 13:51
Moet zeggen dat de kwaliteit mee helemaal niet tegenvalt. Prima spul zo op het eerste gezicht. De tijd zal het ons leren.
Don van D. schreef: ↑za 18 nov, 2023 13:51Fietsen hebben we nog niet…
Maar deze kon ik niet laten lopen voor 25 euro.
Moet zeggen dat de kwaliteit me helemaal niet tegenvalt. Prima spul zo op het eerste gezicht. De tijd zal het ons leren.
Nou dat valt wel mee hoor, de ratel zelf past in mn handpalm en is niet veel groter dan die niet handige multi-tools, als je de verlenger niet als bit houder gebruikt maar op de ratel zet zodat je meer kracht kan zetten kan je idd best kracht zetten, laatst moeten doen om een crack vast te zetten.
Mijn Continental Contact Urban 28" banden met de maat 40-622 zijn gemonteerd op een velg van 26 mm breed, wat resulteert in een totale breedte van 43 mm.bast1aan schreef: ↑vr 24 nov, 2023 15:22Nieuwste aanwinst, nou ja, dacht ik, 47-559 Continental Contact Urban:
Totdat ik 'm monteerde, en.. de band bijna 50mm breed bleek te zijn. 47mm kan nog net op mijn fiets, maar 50mm geeft gedoe met aanlopen inde bochten enz. Dus helaas , dit wordt 'm niet
Wat ik trouwens ook ontdekte, is dat er DOT-codes op de Continental fietsbanden staan. Dat vind ik wel tof, doet Schwalbe niet aan.
Deze band is geproduceerd in 2023, mijn Contact Winter in 2017, best nuttige informatie.
Ik heb als alternatief Theo van velomobiel.nl die ik toevallig toch aan de lijn had, gevraagd de Schwalbe Kojak 50-559 op te meten, die is 46mm breed op een 26mm velg. Dat past bij mij wel, dus ik ga die nu maar proberen.
Check. Ik heb ook 26mm brede velgen. Dat komt dan dus overeen.J de Groote schreef: ↑vr 24 nov, 2023 18:17Mijn Continental Contact Urban 28" banden met de maat 40-622 zijn gemonteerd op een velg van 26 mm breed, wat resulteert in een totale breedte van 43 mm.
Interessant artikel om eens te lezen. Ik denk alleen niet dat het goed is om naar smallere velgen te gaan icm een brede band. De reden dat ik 47-559 heb gekocht is dat dat nog net past in mijn fiets, het was dus een gok of de band niet net te breed uitvalt. Het liefst wil ik 42-559 maar daar is niks fatsoenlijks meer voor te vinden lijkt het.Ik las een artikel op Bicycle Rolling Resistance met de titel "The Rim Width Test: Road Bike, CX/Gravel, and MTB Tires on 18, 22, and 26 mm Rims." Je kunt het volledige artikel hier lezen: https://www.bicyclerollingresistance.co ... width-test.
Ik weet niet zeker of dit van invloed is op de aankoop van 47-559 banden