door
Leon » di 03 okt, 2023 13:58
Het bord waarschuwt voor fietsers. Het echte probleem bestaat natuurlijk voor de fietsers, in de vorm van een muur. En inderdaad moeten automobilisten dan oppassen voor van de muur wegketsende fietsers. De borden zijn er dus voor automobilisten, niet voor fietsers. Voor de fietsers is er geen bord, ook geen lantaarnpaal.
Maar dat valt nog mee. Niet zo lang geleden stond er nog een bord dat moest voorkomen dat automobilisten met 90 door het tunneltje knalden, 70 moest genoeg zijn:
https://www.google.nl/maps/@50.8837053, ... ?entry=ttu
Ik zie het steeds vaker, borden die iets aangeven voor motorvoertuigen, terwijl die er in principe niet eens mogen komen, uitzonderingen daargelaten. Ook voor de uitzonderingen moeten dan een hoop borden worden geplaatst. De gemeente zou eens kunnen worden aangesproken op een feit dat er ergens iets juridisch niet helemaal klopt.
En dan heb je de uitzonderingen en meer uitzonderingen en nog meer uitzonderingen. Volslagen overbodig zijn die onderborden, want ook op alle plekken waar verbordborden zónder uitzonderingsborden staan rijden de motorvoertuigbestuurders die denken er iets verloren te hebben vrolijk door.