Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Ja, en achteraf plakken gaat ook beter. De band hoeft niet rond de plakker onnodig extra op te rekken.Leon schreef: ↑do 28 sep, 2023 08:44Als je binnenbanden gebruikt, gebruik dan eem ruime maat. Dus in een 50 mm-buitenband gebruik je niet de binnenband die geschikt is voor 32-55 mm, maar die die bijvoorbeeld geschikt is voor 47-60.
Dat zal zeker niet genoeg zijn voor de beruchte doorns in Amerika, maar in combinatie met een dichtingsmiddel vergroot het zeker de kans dat een lek gedicht wordt.
guyvg schreef: ↑vr 29 sep, 2023 13:32Vorig jaar de GDMR gereden met goede buitenbanden en binnenbanden. Het laatste gedeelte door New Mexico veel plaatsen gepasseerd met goadheads. Ik was toen in gezelschap van 2 andere fietsers met een tubeless setup.
Deze gasten zijn probleemloos dit gebied gepasseerd. Ik heb meermaals mijn banden moeten herstellen. Van frustratie bij de wallmarkt slijm gaan kopen die je in een binnenband kan doen. Geen last meer van lekrijden maar fiets reed voelbaar zwaarder.
Als ik het had geweten had ik indertijd mijn fiets laten uitrusten met tubeless velgen.
Ik ga tijdens mijn volgende trip eens testen met aerothan binnenbanden.
Guy
Mr. Z schreef:guyvg schreef: ↑vr 29 sep, 2023 13:32Vorig jaar de GDMR gereden met goede buitenbanden en binnenbanden. Het laatste gedeelte door New Mexico veel plaatsen gepasseerd met goadheads. Ik was toen in gezelschap van 2 andere fietsers met een tubeless setup.
Deze gasten zijn probleemloos dit gebied gepasseerd. Ik heb meermaals mijn banden moeten herstellen. Van frustratie bij de wallmarkt slijm gaan kopen die je in een binnenband kan doen. Geen last meer van lekrijden maar fiets reed voelbaar zwaarder.
Als ik het had geweten had ik indertijd mijn fiets laten uitrusten met tubeless velgen.
Ik ga tijdens mijn volgende trip eens testen met aerothan binnenbanden.
Guy
Je hebt niet perse tubeless velgen nodig, wel tubeless velglint net zo breed als de buitenkant van de velg en een tubeless ventiel, buitenband en vloeistof
Aha, dank je voor deze info. Na wat beter gegoogeld te hebben blijken de mijne tubeless ready. Hiermee ga ik mee aan de slag.
Ik neem aan dat je bedoelt : buitenband en met afdichtingsvloeistof-gevulde binnenband.
Ik heb een keer geprobeerd de lekke band van onze auto te 'repareren' met zo'n goedje en een pompje.
60 ml per band, dat is in ieder geval flink minder dan de 200 gram meer van een Decathlon binnenband. De prijs vind ik dan weer erg hoog.RealRedHair schreef: ↑zo 01 okt, 2023 16:43Dank voor alle reacties ik ga voor de Schwalbe Doc Blue https://www.schwalbe.com/nl/procore/articles/doc-blue in mijn binnenband.
Ik begrijp niet goed wat je bedoelt met langzaam leeglopen tot 2 bar.
Geen zorgen, jij hoeft helemaal niks te gebruiken! RealRedHair stelde een vraag (kennelijk in de verwachting veel scherpe voorwerpen tegen te komen, misschien wel op de GDMBR?), en die is kennelijk beantwoord:
Groetjes,RealRedHair schreef: Dank voor alle reacties ik ga voor de Schwalbe Doc Blue https://www.schwalbe.com/nl/procore/articles/doc-blue in mijn binnenband.