Ik zie het wel. Als ik dat bij elke route ga doen die ik gepland heb dan wordt alles twee keer zo lang en dat gaat buiten mijn budget.
Strak stukkie asfalt is ook wat waard.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Haha tja wildkamperen daar heb ik mezelf nog niet aan gewaagd, weet ook niet of ik daar al dapper genoeg voor ben en ook genoeg kijk op heb. Voorlopig was het plan om van camping naar camping te fietsen dus dan is je einddoel voor elke rit vrij strak bepaald.
Al doende leert men, gewoon eens op een veel te mooi plekje beginnen en uiteindelijk komt die kijk erop vanzelf.
Check. precies het tegenovergestelde van wat mijn eerste intuïtie was. Mijn eerste gedachte was probeer zo min mogelijk een obstakel te zijn voor het motorverkeer door zoveel mogelijk aan de kant te fietsen maar jij zegt dus doe dat niet. Ik neem aan dat in het midden van de rijstrook fietsen ook weer te extreem is? Of niet?
Hangt bij mij een beetje af van de verkeerssituatie en eerdere bijnadoodervaringen op dezelfde dag. Maar soms wil ik best wel eens tegen het midden van de rijbaan aan kleuren om het voor achteropkomend verkeer duidelijk te maken dat ze echt niet in kunnen halen als er een tegenligger komt. Soms krijg je dan wat getoeter en/of een middelvinger, maar liever dat dan dat ze je afsnijden, aanrijden of dood rijden toch? Zij zijn slechts enkele seconden later op de plaats van bestemming
Als je op het randje rijdt kan je niet verder naar rechts uitwijken. Hou zeg eens een ruime 50 cm aan en wijk op het moment dat een voertuig voorbij komt even een beetje naar rechts uit.
Mobiele dekking is in Duitsland gewoonweg matig tot slecht. Kan zomaar helemaal wegvallen of terugvallen van 4G naar 3G naar 2G.Streglof schreef: ↑ma 07 aug, 2023 09:24Mensen ik wil even zeggen dat ik het ontzettend waardeer alle reacties. De wijsheid van ervaringsdeskundigen blijkt toch maar weer onbetaalbaar.
Even een korte opsomming van alle opgedane informatie:
- L-wegen zijn toegestaan per fiets maar lang niet altijd wenselijk om je er op te begeven
- in geval van drukte en geen berm of vluchtstrook vermijd wanneer mogelijk
- in het geval je je er toch op moet begeven, houdt minstens 50 cm uitwijkruimte aan rechts aan en wijk naar rechts uit wanneer je wordt ingehaald.
Gelukkig vermijdt Komoot zoveel mogelijk dit soort wegen en als ze al langskomen dan is het vaak maar voor een paar honderd meter. Ondertussen heb ik de route van dit stuk weg weten om te leggen.
- mijdt zoveel mogelijk de rechterrand van de weg vanwege glas en scherpe voorwerpen om een lekke band te vermijden
En zolang ik mobiele dekking heb zal Komoot de route gewoon herberekenen wanneer ik afwijk van de route en daarnaast heb ik ook alle kaarten van de regio's waar ik ga fietsen gedownload op mn telefoon.
Hoe is de ervaring met mobiele dekking in DE?
Ik heb een boel offline kaarten gedownload, GPS moet het gewoon blijven doen.Grandonneur schreef: ↑ma 07 aug, 2023 10:56inderdaad, ouderwets een papieren kaart mee in de tas kan zeker geen kwaad.
Helemaal mijn stijl. Op de dijken in de Hoekse-Waard rij ik links over de as van het asfalt zodat de achter op komende automobilist mij niet kan passeren. Dit is ook voor de automobilist die mij tegemoet komt een teken als hij over de 60 rijdt een teken joh doe is rustig aan. Duimpje omhoog en omlaag wordt ook regelmatig gebruikt.Poppink schreef: ↑ma 07 aug, 2023 00:44Op 60km wegen in Nederland wijk ik juist een beetje naar links uit als er een tegenligger aankomt en tegelijkertijd een auto van achteren. Op die manier zorg ik er voor dat de auto van achteren niet in de verleiding komt om zich tussen mij en de tegenligger door te persen.
Op het moment dat ik word ingehaald wijk ik wat naar rechts en beloon de automobilist met een opgestoken duim wegens goed gedrag.
Een handig hulpmiddel is een spiegel als aanvulling op je gehoor.
Dat ben je aan het spookrijden.