Communicatie is zenden en ontvangen.woon werk fietser schreef: ↑za 05 aug, 2023 22:59@LHTJoost Nee hoor, echt verkeerd geïnterpreteerd door jou ...
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Communicatie is zenden en ontvangen.woon werk fietser schreef: ↑za 05 aug, 2023 22:59@LHTJoost Nee hoor, echt verkeerd geïnterpreteerd door jou ...
Als eenmaal iets goed bevallen is kan ik me voorstellen dat je daar op terug valt.woon werk fietser schreef: ↑za 05 aug, 2023 10:30Ik wil nadrukkelijk geen ander merk.
Ik neig naar naar de 2+, omdat ik vooral op asfalt fiets en de 3+ mij overkill lijkt. Probleem: ik ben 1.89/1.90 met lange benen/armen en heb destijds framemaat 61 gehad en die fietste tijdens de testritten ook het beste. De 2+ komt echter niet meer in 61cm, wel in 58cm en 63cm. All deze 3 maten getest (maat 61 op 3+) maar maat 61cm is gewoon best passend. Wat is nu wijsheid?
Opties:
2+ in 58cm of 63cm? (Niet juiste maat)
3+ in 61cm? (overkill voor doel en duur)
2.8 in maat 61cm 2e hands, maar daar passen geen bredere banden op en dat schijnt veel fijner te rijden?
Is dat zo?
@Leon, pin me niet vast op die 15 jaar, waar het mij omging is dat met het verstrijken van de jaren er een voortschrijdend inzicht is vwb productietechnieken, materiaal kennis, ontwerpen, biomechanica end. wat betere eindproducten op kan/zal leveren mbt bijvoorbeeld stijheid of duurzaamheid of gebruiksgemak.Leon schreef: ↑zo 06 aug, 2023 10:19Is dat zo?
Als je zegt 35 jaar dan ben ik het met je eens, maar 15?
Wel zijn er een paar onderdelen die slechter zijn geworden: XT-achternaven, Shimano trapassen, Brookszadels, Magura-remmen, Thudbuster-zadelpennen, Sigma fietscomputers. Zelfs aan Schwalbe Marathon banden kon je vroeger geen miskoop hebben omdat er maar één type was; hoe anders is dat nu?
De vraagsteller moet niks, maar het mag natuurlijk wel.
Ah, dus je vindt ook dat een fiets decennialang mee moet kunnen. Mooi, jullie zijn het eens.M.a.w. zuinig zijn op je fiets is aan te bevelen, maar over 15 jaar je goed onderhouden fiets doorschuiven naar een volgende gebruiker […]
Ach, de vakantiefietsen zijn nogal conservatief. Daar gaan ontwikkelingen niet zo snelSenior2 schreef: ↑zo 06 aug, 2023 11:06pin me niet vast op die 15 jaar, waar het mij omging is dat met het verstrijken van de jaren er een voortschrijdend inzicht is vwb productietechnieken, materiaal kennis, ontwerpen, biomechanica end. wat betere eindproducten op kan/zal leveren mbt bijvoorbeeld stijheid of duurzaamheid of gebruiksgemak.
Het andere voorbeeld, eigenlijk het zelfde. Natuurlijk zijn er onderdelen of hele merken die minder goed gaan scoren, maar door de bank genomen worden de groepen verder verfijnd en verbeterd en sijpelen die verbeteringen met de tijd door naar goedkopere groepen waardoor die in pakweg 15 jaar meerdere upgrades hebben gehad en zo een vroeger hogere groep in halen.
Omdat m-geneering ook zo z’n beperkingen heeft?Wim schreef: ↑zo 06 aug, 2023 12:57En ja, 7000 euro voor een fiets met aluminium confectieframe vind ik belachelijk overprijsd. Voor de goede orde, een fiets is niets anders dan een frame plus ingekochte onderdelen. Iedereen kan die onderdelen kopen. Het verschil tussen goed maar identiek afgemonteerde fietsen (zoals een Santos zeker is) is dan het frame. Maar waarom zou je dan voor een Chinees alu frame effectief (veel) meer betalen dan zelfs een mooi maatframe?
Daar zijn we toch een forum voor? Anders konden we dit wel World Store Forum noemen in plaats van Wereldfietser Forum (-:
Da's wel erg makkelijk gesteld vind ik. Het gaat er ook om wat je die Chinees/Taiwanees/etc aan frame laat bouwen, goedkope frames zitten vaak wel wat wonderlijke keuzes in. En ook de persoon die zo'n ding in elkaar schroeft kan nog uitmaken. Net als de onderdelen die niet zo fancy in een specificatielijst staan
Sinds de TM2.6 hebben ze daar niet stil gezeten hoor, kijk eens naar hoe tegenwoordig een TM3+ erbij staat in de details. Daar zijn echt wel wat denkstappen verder gemaakt. Voortschrijdend inzicht, goed afgekeken van anderen, ervaringen van gebruikers en dealers etc
Da's een kwestie van je schroefdraad goed checken van te voren op vuil en eventuele schade en het netjes op moment vastzetten toch?
Maatje kleiner kiezen? Ander maatje stuurpen? Geen racebocht willen monteren? Nooit last van gehad eigenlijk (-:
Da's wel een periode een stuk minder geweest, zeker met woon-werkverkeer zagen ze er dan al best snel nogal droevig uit. Gelukkig is dat lek qua lak al een tijd boven
Die Magura velgremmen maken je keuze tegenwoordig niet makkelijker. Zeker nieuw niet, het is voornamelijk schijfrem of schijfrem. De Easy Rohler bij idworx is er al uit, Santos doet zoals je weet nog aan velgremmen en ook bij Avaghon kun je nog terecht voor velgremmen. In de UK kun je nog naar Thorn, misschien nog iets Duits?woon werk fietser schreef: ↑zo 06 aug, 2023 21:57Noem eens 3 (of 2) fietsen met riem, Naaf, Magura velgremmen en goede verlichting met betere frames die volgens jou dan ook beter zitten of zijn?