Misschien anders op het gpsforum zoeken of vragen?
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Mijn 830 kan navigeren én opladen tegelijk, *mits* ie niet helemaal leeg is. Opladen vanaf 10% en navigeren tegelijk gaat prima.
IMO andersom. Eerste paar uur makkelijk. Daarna lastig want telefoon loopt snel leeg.Peter Molog schreef: ↑zo 21 mei, 2023 19:25Hmm. Waarom niet eens Osmand op de telefoon geprobeerd. Even lastig. Daarna een opluchting.
Even gezocht maar hier een pagina met instructies voor meerdere Edge apparaten incl. de 530.
Zie ook nieuw draadje.bast1aan schreef: IMO andersom. Eerste paar uur makkelijk. Daarna lastig want telefoon loopt snel leeg
Voor zover ik weet is het beter om je track op te splitsen. Bij een track van 1000km wordt de hele track in memory geladen en daar wordt de performance niet beter van. Kost mogelijk ook meer batterij omdat er meer berekend wordt. Ik splits mijn routes meestal op in tracks van ongeveer 200km en dat gaat prima, zowel bij het berekenen van de route als het herberekenen als je toch een keer van de route af geraakt.
Dat is in mijn ervaring altijd een kwestie van een verkeerd bestandsformaat, dan wel een fout in de inhoud van het bestand. Je moet een Garmin compatibel GPX bestand hebben.
Die opmerking ''omdat er meer berekend wordt'' snap ik niet.ThomasG schreef: ↑ma 10 jul, 2023 20:34Voor zover ik weet is het beter om je track op te splitsen. Bij een track van 1000km wordt de hele track in memory geladen en daar wordt de performance niet beter van. Kost mogelijk ook meer batterij omdat er meer berekend wordt. Ik splits mijn routes meestal op in tracks van ongeveer 200km en dat gaat prima, zowel bij het berekenen van de route als het herberekenen als je toch een keer van de route af geraakt.
Klopt, maar wie weet heeft het ding er toch moeite mee om intern met het bestand bezig te zijn. De rekenkracht van een Garmin is vaak immers niet groot, om het netjes te zeggen.
Voor de goede orde - het gaat hier specifiek over de Edge 530, en niet over een 'navigatieapparaat' in het algemeen.Hilver schreef: ↑vr 28 jul, 2023 13:47Die opmerking ''omdat er meer berekend wordt'' snap ik niet.ThomasG schreef: ↑ma 10 jul, 2023 20:34Voor zover ik weet is het beter om je track op te splitsen. Bij een track van 1000km wordt de hele track in memory geladen en daar wordt de performance niet beter van. Kost mogelijk ook meer batterij omdat er meer berekend wordt. Ik splits mijn routes meestal op in tracks van ongeveer 200km en dat gaat prima, zowel bij het berekenen van de route als het herberekenen als je toch een keer van de route af geraakt.
Een track (= kruimelspoor = gpx-file) is een vast gegeven. Hij gaat van A naar B. Als je daarvan afwijkt dan wordt er door je navigatieapparaat niets herberekend.
Heb je je tocht als route (= gdb.file) van A naar B op je navigatieapparaat staan dan gaat je apparaat als je van de route van A naar B afwijkt en via C gaat, op het punt waar je van de route afwijkt wel naar B herberekenen. Dat kost batterij.
Jan
Bedankt voor je toelichting.br@m schreef: ↑vr 28 jul, 2023 14:57Voor de goede orde - het gaat hier specifiek over de Edge 530, en niet over een 'navigatieapparaat' in het algemeen.Hilver schreef: ↑vr 28 jul, 2023 13:47Die opmerking ''omdat er meer berekend wordt'' snap ik niet.
Een track (= kruimelspoor = gpx-file) is een vast gegeven. Hij gaat van A naar B. Als je daarvan afwijkt dan wordt er door je navigatieapparaat niets herberekend.
Heb je je tocht als route (= gdb.file) van A naar B op je navigatieapparaat staan dan gaat je apparaat als je van de route van A naar B afwijkt en via C gaat, op het punt waar je van de route afwijkt wel naar B herberekenen. Dat kost batterij.
Jan
T.a.v. herberekenen bij afwijking van je route:
Het is zo dat er op Garmin Edge 530 (en de 830, 1030, 540, 840, 1040) wel degelijk herberekend wordt als je van je route afwijkt, ook als het een kruimelspoor is. Dit kun je met een optie in het menu 'aan' of 'uit' zetten, of 'op verzoek'. Als je dit in het menu 'aan' gezet hebt wordt er automatisch herberekend als je afwijkt, ook bij een spoor.
Van de Frontlijnroute zijn op deze web pagina https://www.recreatief-fietsen.nl/front ... tlijn/gps2 zowel de samengestelde track als de losse tracks te downloaden.