Flix schreef: ↑di 18 jul, 2023 21:31
Blijkbaar heb jij overal verstand van, gezien de stelligheid van deze beweringen.
Oh niet overal van hoor, maar ik schroef wel eens aan een fiets.
Met het weggedrag van VanMoof rijders -vergeleken met andere fietsers- is weinig mis, kan ik uit eigen ervaring melden.
Ach, ik word in grote steden niet zo blij van die kamikaze-yuppen met illegale onverzekerde bromfietsen vermomd als fiets of step.
Vroeger hoorde je die petjes met opgevoerde gemotoriseerde pleepotjes tenminste nog aankomen, later gevolgd door een Vespa met retrosausje gebruikt tot zelfs Amsterdamse topcriminelen met hartproblemen aan toe. Op het laatst allemaal verplicht voorzien van kenteken, tot de boerenzoon met Unimog aan toe. Maakt ze over het algemeen een stuk makkelijker te traceren in geval van ellende.
Zo'n yup met een zelfgekozen toetergeluidje hoor je toch doorgaans echt wel wat later aankomen dan de voorgangers met brandstofmotor. En tegen de tijd dat het daadwerkelijk tot een fysieke confrontatie komt dan is zo'n VanMoofbrommer ook nog eens niet verzekerd. Heb jij wel eens zo'n ding met kentekenplaat gezien?
Ik ben een fietser die niet blind is voor de nieuwe tijden en ontwikkelingen, en de mogelijkheden die dat veel mensen geeft.
Ook ik ben niet tegen vernieuwing hoor, maar als die dingen bovengemiddeld veel onderhoud nodig hebben is die vernieuwing blijkbaar (nog?) niet geslaagd. Misschien wel omdat er op simpele technische basisdingen verkeerde keuzes zijn gemaakt?
Het grootste deel van de doelgroep van dit apparaat leek met een kijk in het verkeersbeeld de doorgaans fitte yup. De pensionado leek niet bepaald de grootste doelgroep van VanMoof, Henk&Ingrid met pensioen kopen eerder een Amslod of Stella met lage instap en met een dikkere portemonnee en/of het wél willen steunen van de lokale middenstand... een Flyer. Dus of het in het geval van VanMoof nu echt zoveel mensen nieuwe mogelijkheden geeft?
Jij bent van de technische praatjes; beiden mogen naast elkaar bestaan; afgesproken?!!
Ook met een vraagteken en twee uitroeptekens mag dat best hoor. Als iemand het alhier mensen helpen door keer op keer tijd te investeren in het delen van technische kennis en ervaring wil samenvatten tot 'technische praatjes' dan mag dat zelfs ook.
Zo mag er van mij een hele hoop, tot zelfs terugvliegen naar huis halverwege een fietsreis omdat je aandrijfriem gebroken is terwijl de rest van het forum daar overheen valt.
Ik snap ook best wel dat je de electromobiliteit en vernieuwing wil prediken op dit doorgaans vrij conservatieve forum vol fietsreizigers zonder ondersteuning, alleen niet zozeer waarom dit merk zoveel hosanna en respect zou verdienen na alles wat er blijkbaar niet in de haak was.
BTW: VanMoof was al een bekend en bijzonder merk toen ze nog 'gewone' stadfietsen maakten, dus schei ook eens uit met die polarisatie.
Wat leuk, halen we hier de polarisatie ook van stal? Staat de demonisatie al te trappelen? Kan ik het niet gewoon nadrukkelijk en beargumenteerd met je oneens zijn en daarna gewoon samen een cappuccino met marketingsaus en havermelk drinken aan de zuidkant van onze hoofdstad?
Bij wijze van spreken dan, want ik drink geen koffie en ook geen havermelk. Maar volgende keer kan ik het ergens anders best wel weer met je eens zijn hoor (-: