Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:dat is inderdaad vreemd misschien toch iets mis met het ding zelf (was geheel nieuw). ik heb het geprobeerd binnenshuis dus geen wind. het model was de trangia spirit
gaat om trangia spirit gekocht bij Bever, heb inmiddels teruggebracht ook in de winkel met bever mensen lukte het niet... koken wil toch zeggen dat het water gaat borrelen...Bever stelde in eerste instantie dat als er hele kleine luchtbelletjes op de bodem zich manifesteerden dat er dan sprake was van kokend water..... ze hebben hem terug genomen, wel jammer want ik ben erg gecharmeerd van zulke eenvoudige appartuur dat Fool Proof is.
ik heb het vijf keer geprobeerd telkens half uur laten branden zou dat genoeg zijn geweest ? inderdaad ik had een beetje bio-ethanol dat werkte beter en borrelde een beetje maar pas na 25 minuten....Frank schreef: ↑do 27 apr, 2023 23:04Die bio-ethanol van Action gebruik ik ook en die brand goed. Vorig jaar was dat een tijdje niet te krijgen en toen heb ik gewone brandspiritus gebruikt, dit brand stukken minder goed en je krijgt blauwe aanslag op je brander.
Volgens Trangia, moet het lont in de brander eerst inbranden, door de brander een paar keer te gebruiken. Mijn exemplaar is al aardig wat jaartjes oud, dus dat kan ik me niet meer herinneren.
https://trangia.se/en/support/guides/al ... it-burner/
ja volgens de site van Trangia . A minimum of 70 % alcohol will work.Frank schreef: ↑do 27 apr, 2023 23:04Die bio-ethanol van Action gebruik ik ook en die brand goed. Vorig jaar was dat een tijdje niet te krijgen en toen heb ik gewone brandspiritus gebruikt, dit brand stukken minder goed en je krijgt blauwe aanslag op je brander. Volgens mij moet het wel werken met die ethanol van 85%.
Volgens Trangia, moet het lont in de brander eerst inbranden, door de brander een paar keer te gebruiken. Mijn exemplaar is al aardig wat jaartjes oud, dus dat kan ik me niet meer herinneren.
https://trangia.se/en/support/guides/al ... it-burner/
Even de officiële definitie, van een ouwe stoom-machinist: verdampen van een vloeistof is het overgaan van vloeistofvorm naar gasvorm aan de oppervlakte van de vloeistof. Koken is het overgaan van vloeistofvorm naar gasvorm door de hele vloeistof heen.
ik heb de brander bij Bever met hen getest zelfde resultaat.