door
MarijeB » di 07 jun, 2022 17:55
Lieve mensen, bedankt voor jullie reacties allemaal. Er kwam even iets anders op mijn pad waardoor ik niet eerder gereageerd heb, maar dat wil niet zeggen dat ik niets gelezen heb
Ik heb gekeken naar het beta-jacket van Arteryx, maar die is niet voor mijn lichaam ontworpen. Zowel de pasmaat voor de heren als voor de dames valt niet lekker. Toen vond ik de Häglofs HAG lim GTX-jas, die zat wel perfect maar ook erg duur. Ondertussen vroeg ik mij naar aanleiding van de opmerking van derdekans af of ik inderdaad niet gewoon mijn regenkleding voor op de racefiets mee kon nemen, dus was ik nog aan het overwegen.
De suggestie van JanH, de Berghaus paclite hou ik zeker in mijn achterhoofd, want ik heb dat jasje gezien tijdens het fietsreparatieweekend en dat zag er top uit. Ik zag dat het her en der nog wel te bestellen is.
Gelukkig kon ik gisteren tijdens de Fietselfstedentocht in ieder geval mijn eigen regenjasje voor de racefiets en regenbroek even goed testen. Het jasje, een Agu Poray 5000 had ik wel eens in een buitje aangehad, maar dan vond ik het al snel vrij warm worden. Nou, als het de hele dag regent is het echt een prima jasje. Wel ietsje klammig binnen (maar ja, dat lijkt me ook redelijk na een volle dag fietsen), maar hij heeft me zeker droog gehouden. Alleen jammer dat het nauwsluitend is waardoor er niet veel onder kan. Van de regenbroek, een redelijk conventionele AGU die niet bepaald lichtgewicht is, wist ik al dat hij in ieder geval een half uur stortregen kon weerstaan, maar een hele dag regen is ook prima.
Ik denk dus dat ik ze allebei gewoon maar meeneem, dan maar iets meer gewicht maar ik weet in ieder geval zeker wat ik er aan heb.