Dat is iets heel anders dan dat je het niet zo kunnen gebruiken of dat het niet zou werken.bladerdeeg schreef:Ik baseer dat op het feit dat de Headkayse helmen daar helemaal niet voor getest, laat staan goedgekeurd, zijn. In tegenstelling tot bijvoorbeeld veel helmen van Kong.
Een slijptol is ook niet goedgekeurd voor het doorslijpen van fietskettingen maar toch bijzonder effectief.
Zoals ik het zie heeft Headkayse nog niet de tijd genomen of het budget ervoor om deze testen te doen.
Bij Kong zie ik helemaal geen helmen die goedgekeurd zijn voor fietsen.
Dat commerciële belangen niet overeenkomen met de belangen van de consument en de burger is denk ik grotendeels waar, maar de vraag is wat de oplossing daarvoor is. Ik zou graag zien dat consumenten (nog) beter geïnformeerd worden en dat kan door goede eisen op te leggen en onderzoek aan te moedigen/uit te voeren.
Wat betreft de bescherming bij draaiende bewegingen vond ik Bicycle helmet test 2015 by Folksam en dit het soort van onderzoek waar ik wel blij van wordt. Ik hoop dat dit soort test data ook voor Headkayse beschikbaar komt.
Als ik het rapport van Folsam lees vraag ik me wel af hoe Headkayse scoort op bescherming tegen een puntbelasting, bijv. bij de val tegen de rand van een stoep.