Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Dat is toch wat overdreven, nee? Je kunt tegenwoordig gemakkelijk spul vinden dat die frames niet heeft en niet nodig heeft. Zelfs de grote(re) fabrikanten zoals Ortlieb hebben dergelijke tassen.Mic schreef: ↑ma 03 apr, 2023 20:21Misschien moet je het zoeken in totale vernieuwing van het totale concept. Fietstassen stammen uit de dertiger jaren vorige eeuw of daaromtrent. Ze hebben een frame (frame 1) met haken en je hangt ze aan een bagagedrager (frame 2). Onder die bagagedrager zit nog een spatbord, dat met stangen op zijn plaats wordt gehouden (frame 3). Als je die drie frames integreert in één frame, dan heb je een geweldige gewichtsbesparing. Als je ook nog lichtgewicht tassenmateriaal toepast: nog meer gewichtsbesparing. Er schuilt een enorm conservatisme en luiheid bij de ontwikkelaars / fabrikanten van dit spul en ook de gebruikers die maar blijven geloven in overbemeten stevige fietstassen aan een even overbemeten bagagedrager, en maar frame op frame blijven stapelen. Tijd voor revolutie!
Jaren 30. Dat is toch knap lang na de uitvinding van de fiets in zijn huidige vorm. Hie deed men het dan van ca. 1890 tot 1930? In die tijd was de fiets enorm populair.
Heb je niet zojuist het bikepacken wederom uitgevonden? Na zo'n tien jaar gelee al een keer gebeurde en ergens rond 1900 ook al?Mic schreef: ↑ma 03 apr, 2023 20:21Misschien moet je het zoeken in totale vernieuwing van het totale concept. Fietstassen stammen uit de dertiger jaren vorige eeuw of daaromtrent. Ze hebben een frame (frame 1) met haken en je hangt ze aan een bagagedrager (frame 2). Onder die bagagedrager zit nog een spatbord, dat met stangen op zijn plaats wordt gehouden (frame 3). Als je die drie frames integreert in één frame, dan heb je een geweldige gewichtsbesparing. Als je ook nog lichtgewicht tassenmateriaal toepast: nog meer gewichtsbesparing. Er schuilt een enorm conservatisme en luiheid bij de ontwikkelaars / fabrikanten van dit spul en ook de gebruikers die maar blijven geloven in overbemeten stevige fietstassen aan een even overbemeten bagagedrager, en maar frame op frame blijven stapelen. Tijd voor revolutie!