Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Alleen kan TopicStarter in veel van die trekkingfietsen z'n handgespaakte wielset met naafdynamo en steekassen niet kwijt. Omdat die trekkingfietsen voor 100/135mm quickrelease naven zijn gemaakt.geertdebruijn schreef: ↑ma 13 mar, 2023 12:20Een wat lichtere trekkingfiets en daar al het onnodige afhalen. Zoals spatborden, bagagerekken, slot. Wat snelle lichte bandjes en je hebt een gravelbike. What's in a name
Is dat niet zoiets als een oplossing op zoek naar een probleem?
Ben wel benieuwd wat zo'n maatframe zal gaan kosten in deze tijd met de wensen van TopicStarter.
Anno 2023, twee jaar verder dan de 2021 prijzen, is afmontage sindsdien niet goedkoper geworden (wel langzaam weer wat minder beroerd leverbaar...), framebouw delen ook niet lijkt me. Net als waarschijnlijk ook wel het arbeidsloon, en ook het Groningse kacheltje moet nog branden.Prijzen
Frame buizensets gemengd (niveau Reynolds 725/631)
€ 1350
[...]
Volledig Fillet brazed constructie
Bracket BSC
Zadelklem aangesoldeerd
2 x 2 bidonnokken
Spatbordoogjes naar keuze
Balhoofd 1", 1.125" of 44mm
2 kabelstoppers onder bovenbuis
Kunststof kabelgeleider onder bracket
Kabelstoppers op balhoofdbuis of commandeurnokken
M op balhoofd
Poedercoat unikleur met blanke laag, transfers M-gineering
Fastback staande achtervork
Voorvork BSC draad of draadloos Ahead
Wielmaat 559, 584, 622 mm
[...]
Opties
Rando pakket met brede vorkkroon, achterdrager & lowrideroogjes, cantinokken, 3e bidon, standerbevestiging, slotoogjes, oogjes voor verlichtingskabel
+ €200
[...]
Schijfremuitvoering
+€152.50
Dat is aan TopicStarter om daarin keuzes te maken. Ik vind een mooi handgespaakt wielsetje wel een plus, en ik weet ook wat het kost... Ik ga er vanuit dat TopicStarter die wielen naar zijn wens heeft samengesteld en ze best mee zou willen nemen naar zijn nieuwe fiets, en niet daarin weer dezelfde wielen wil kiezen met weer een andere naafmaat voor weer dezelfde prijs... Maar da's uiteraard aan TS om te beslissen. Misschien heeft de achternaaf nog de mogelijkheid om de einddoppen te wisselen naar een andere standaard en kan er voor in die naafdynamo wel een adaptertje in naar Quickrelease?
Als de spaken goed op spanning zijn en blijven vind ik het goed. Anders kost het me een half uurtje werk met de spaakspanningsmeter en het sleuteltje. Dan heb ik alsnog een handgespaakt wiel, toch?
De naaf naar wens, de spaken naar wens, de nippels naar wens en gebouwd door iemand met kennis van zaken.
Het is (met alle respect) op geen enkele manier een serieuze optie voor TS als opvolger van zijn Bianchi (of mijn begrijpend lezen is stuk). Zo kan ik nog wel 800 fietsen ter overweging presenteren.geertdebruijn schreef: ↑ma 13 mar, 2023 17:27Ik geef alleen mensen de overweging. Ze kiezen zelf toch?
Nee waarschijnlijk niet maar soms is aanpassen, heroverwegen part of the fun.Grandonneur schreef: ↑ma 13 mar, 2023 17:44Het is (met alle respect) op geen enkele manier een serieuze optie voor TS als opvolger van zijn Bianchi (of mijn begrijpend lezen is stuk). Zo kan ik nog wel 800 fietsen ter overweging presenteren.geertdebruijn schreef: ↑ma 13 mar, 2023 17:27Ik geef alleen mensen de overweging. Ze kiezen zelf toch?
Te klein is te klein dat snap ik ook wel. Zullen we het kissebissen hierbij laten.
TopicStarter zoekt een niet al te zware reisfiets met dropbars, derailleur(-s), ruimte voor brede banden, schijfremmen en naven met steekassen die stijf genoeg is voor zijn hoeveelheid bagage in zijn grote framemaat