Jacos schreef: ↑wo 15 mar, 2023 13:19
Rij sinds mei vorig jaar een Turbo Tero 5.
Fijne fiets qua geometrie (niet te lang) en met wat meer straat en bos banden (crossroads) heel allround.
Had moeilijkheden maar die waren op electronisch vlak en monteur zelf was niet tevreden na aantal keren er aan te hebben gewerkt..
(motor bleef het doen, was niet stuk, wel steeds foutmeldingen en restart, lastig te ontdekken wat het nou was)
Opgelost met vervangen motor en display. Heel goede service dus en geen enkel probleem meer.
Overigens zijn de riem en software aangepast bij deze modelseries waarbij het stuk gaan van de Brose tot het verleden zou moeten behoren.
Motor loopt zeer soepel en is sterk.
Soepel in de zin van vloeiend/natuurlijk in het vermogen/kracht afgeven en is vrij stil. Verschillende mooie Bosch CX fietsen geprobeerd maar voor mijn oren is dat zeurende geluid niet te doen.
Ik trap wat sneller, zo rond 85/90 omwentelingen en dan hoor ik de motor niet meer terwijl de
crossroad banden ook stil zijn. Hij is sowieso vrij stil in het groene bereik wat op de display wordt weer gegeven qua efficiënte trap modus.
Mijn "doe het alles, nou ja veel, fiets wat betekent niet echt mountainbiken maar wel bospaadjes en touren en boodschappen.
Weg en veld en bos.....
Heb standen wat aangepast. Eco ietsje hoger en trail ook, turbo wat meer naar beneden qua % en nm.
Zodoende rij ik bijna alles in eco en af en toe in trail. Een heel stijl heuveltje trekt de motor ook gemakkelijk in turbo.
Fijne fiets al met al. In mijn geval uitgerust met spatborden, drager en verlichting.
Geen achtervering nodig ook met de dikke banden en wat demping in het zadel (SQlabs) voor zoals ik de fiets gebruik.
Rij met m'n 94kg zo'n 100 km met de fiets gemiddeld, weg en bos en aangepaste sterkte eco en trail. Motor 90nm, het zou kunnen dat de Tero 4 met 70nm wat zuiniger is.
Vado ook geprobeerd maar die is tikkie langer en 27.5 inch wielen en ik vind de 29 inch wielen prettig en ook mooi in de xl versie die ik heb.
Oh ja, wat leuk is dat de zadelpen naar beneden kan (handeltje aan stuur). Ik dacht eerst heb ik dat nou nodig maar blijkt bij heuvel af fijn te zijn en ook als je door een nauw steegje gaat of voor een stoplicht moet wachten. Even laten zakken en je staat met de voeten plat op de grond. Blijkt ik dus veel te gebruiken:-)