Een voordeel van chatgpt is dat het moeite heeft met het geven van sarcastische reacties. En zo ervaar ik die reactie van jou wel. Jammer, want ik deel die podcastaflevering met de beste intenties.
Additionally, paste this code immediately after the opening
tag:Een voordeel van chatgpt is dat het moeite heeft met het geven van sarcastische reacties. En zo ervaar ik die reactie van jou wel. Jammer, want ik deel die podcastaflevering met de beste intenties.
Dat is jammer want je maakt deze keer een verkeerde inschatting. Ik ben gewoon geen fan van podcasts en zou het echt fijn vinden om een stuk software te hebben dat voor mij een samenvatting maakte.
Ik wilde niet vervelend overkomen. Volgende keer beter. Ik hoop dat ik nog meer nuttige toepassingen van AI verzin.
Net tijdens een fietsrondje bedacht: AI kan beelden van fietspaden van streetview of een helmcamera analyseren en automatisch meldingen dien naar de wegbeheerder bij problemen.
Voor de duidelijkheid: het is een feit dat die persoon van mening is dat blauw een mooie kleur is. Dus dat die persoon dat vindt, is een feit. Dat blauw een mooie kleur is, is een mening.ErikB81 schreef: ↑ma 20 feb, 2023 09:54laten we het ChatGPT vragen:Polling schreef: ↑ma 20 feb, 2023 09:19Dit klopt niet. Het is gewoon een feit dat die persoon de kleur blauw mooi vindt. Als die persoon zou stellen dat de kleur blauw mooi is, zou dat een mening zijn.JandeFietser schreef: ↑zo 19 feb, 2023 18:58Hoe maakt chatgpt een onderscheid tussen feiten en meningen?
8<
Bijvoorbeeld, een uitspraak als "De aarde is plat" is geen feit omdat het in tegenspraak is met wetenschappelijk bewijs en betrouwbare bronnen. Daarentegen is een uitspraak als "Ik vind de kleur blauw mooi" een mening, omdat het subjectief is en afhankelijk van persoonlijke smaak.
8<Ik:
Is "Ik vind de kleur blauw mooi" een mening of een feit?
ChatGPT:
"Ik vind de kleur blauw mooi" is een mening.
Een mening is een persoonlijke overtuiging, gedachte of evaluatie die niet noodzakelijk gebaseerd is op feiten of bewijs. In dit geval drukt de zin een persoonlijke smaak of voorkeur uit, die kan variëren van persoon tot persoon. Anderen kunnen het er mee eens zijn dat blauw mooi is, terwijl sommige mensen het er niet mee eens zijn en een andere kleur mooier vinden.
P.S. Ik ben denk ik een realist of een relativist.JandeFietser schreef: ↑wo 22 feb, 2023 22:03kijk nu eens naar de mogelijkheden en niet naar alles wat niet goed is of gaat ...