door
Flix » vr 03 feb, 2023 11:30
Leuk de verschillen in gebruik te lezen.
Bij moet de phone altijd aan, want zonder op een kaart te kunnen kijken, vind ik fietsen minder leuk. Een kaart geeft mij een veel beter inzicht in het hoe en waarom van de omgeving, en wat me te wachten staat, etc.
Zeker de kaart op een smartphone, met z'n optie om in en uit te zoomen, is voor mij heel waardevol, en gebruik ik continue.
Draadloos laden voegt nog eens extra hitte toe aan het proces, dus daar zou ik zelf, onder de omstandigheden waarin ik vaak fiets, en manier van gebruik van de phone, voorzichtig mee zijn. Wel erg handig omdat je niet elke keer met dat kabeltje zit te frotten als je een foto (met de phone) maakt, of even je fiets verlaat en de phone niet wilt achterlaten.
Regen is idd een ander probleem: niet vanwege de waterdichtheid van het toestel, want dat zit met de moderne toestellen wel goed (IP67 of hoger). Maar vanwege de druppels die op het scherm 'spookaanrakingen' geven, en zorgen dat je eigen input rare effecten geeft. E.e.a. wel te voorkomen of van effect te verminderen door instellingen aan te passen, maar dat is ook weer wat gedoe. En ook met het laden wil ie nog wel eens mee stoppen in de regen, omdat je contactjes van de kabel of poort nat zijn geworden.