door
KlaasK » za 21 jan, 2023 11:28
Paar opties die ik nog zie, om ook straatnamen te horen in het Nederlands. Ik ga er even vanuit dat je Android telefoon hebt. Geen enkele ervaring met OSMand op een Iphone.
1) . Ik heb OSMand nooit aan de praat gekregen met Samsung Tekst naar spraak (TTS) en gebruik altijd Google Tekst naar Spraak. Dat zit in je instellingen van je telefoon. Ga je naar instellingen, Algemeen Beheer, klik op Voorkeursengine (het woord zelf), en dan selecteer je Google. Heb je die nog niet, dan via de app store 'Speech Services by Google¨ downloaden.
2) In OSMand, heb je kaarten downloads, alle downloads ook onder overige Spraakmeldingen (tekst-naar-spraak - aangeraden) gedownload. Anders kan OSMand geen tekst naar spraak converteren. En als op Spraakmeldingen klikt, kom je weer in een nieuw scherm om verschillende talen te downloaden. Standaard staat daar Nederlands aan. Anders die even nog downloaden.
3) en bij -> Toepassingsprofielen: Fietsen -> Navigatie-instellingen -> Gesproken instructies -> Taal
Als je dan op Taal klikt, opent er weer een nieuw scherm. En daar ook TTS selecteren. En dus niet Opgenomen.